rnrnrn
توسعه کارآفرینی در کشور نیازمند تسهیل‌گری قوانین و مقررات است

توسعه کارآفرینی در کشور نیازمند تسهیل‌گری قوانین و مقررات است

  • ریحانه مدیری
  • |
  • 20 نوامبر 2021
  • |
  • بدون دیدگاه



اصفهان- ایرنا- رئیس کمیسیون تجاری سازی سازمان ملی کارآفرینی ایران گفت: توسعه کارآفرینی و راه اندازی فضاهای کسب و کارهای جدید در کشور نیازمند فرهنگ سازی و تسهیل‌گری در زمینه قوانین و مقررات است.

به گزارش ایرنا، احسان قاسمی روز چهارشنبه در مراسم اختتامیه هفته کارآفرینی بارویکرد تحولات دیجیتال و دروان پسا کرونا که در سالن همایش‌های سیتی سنتر اصفهان برگزار شد، افزود: قوانین و مقررات مخل کارآفرینی یکی از بزرگترین مشکلات ما محسوب می‌شود و در سازمان ملی کارآفرینی و اتاق بازرگانی به‌دنبال این هستیم که در حد توان اینگونه قوانین را حذف و اصلاح کنیم.

وی ادامه داد: کارآفرینان باید در جامعه ما به‌عنوان الگو و سلبریتی مطرح شوند و همه دوست داشته باشند شبیه آنها شوند که این امر با تولید محتوا از زندگی افراد موفق در این زمینه امکان‌پذیر است.

رییس کمیسیون تجاری سازی سازمان ملی کارآفرینی ایران با بیان اینکه با تفکر سنتی نمی‌توان به موفقیت دست یافت اظهار داشت: امروز کسب و کارها برای بقا مجبور به نوآوری، تغییر شکل و وفق دادن خود با محیط هستند.

وی اضافه کرد: فرصت‌های بسیاری در اقتصاد و بازار کسب و کار ایران وجود دارد و هیچ اقتصادی برای کارآفرینی جذابتر از اقتصاد ایران نیست.

به گفته وی، هزاران ایده در زمینه کارآفرینی در کشور وجود دارد اما برای موفقیت باید این ایده ها را تا انتها ادامه دهیم و تحت تاثیر گفته و سخنان دیگران قرار نگیریم و نا امید نشویم.

قاسمی با تاکید بر اینکه برای موفقیت باید با تغییرات دنیا به پیش برویم و با تغییرات ۲۰ سال گذشته نمی‌توان موفق شد خاطرنشان کرد:جامعه و دنیای امروز دنیای ارتباطات و اطلاعات است و افرادی که اطلاعات نداشته باشند باید هزینه های بیشتری را بپردازند.

مطلب پیشنهادی:   کرونا؛ چوبی لای چرخ کـارآفـرینی
وی افزود: افرادی که اطلاعات و دانش بیشتری داشته باشند در کار خود موفق‌تر هستند.

رییس کمیسیون تجاری سازی سازمان ملی کارآفرینی ایران گفت: امروز و در دنیای دیجیتال باید فرصت‌های کسب و کار را در فضای مجازی پیدا کنیم و همچنین در دوران کرونا با تغییر سبک زندگی مردم باید فرصت‌های کسب و کار را در حوزه های بهداشتی و آرایشی جست و جو کنیم.

وی اظهار داشت: موفقیت در کسب و کار و کارآفرینی سخت نیست و همه چیز وابسته به خود ماست و همه ما در صورت داشتن خودباوری، قابلیت تبدیل شدن به کارآفرین های موفق را داریم.

قاسمی ادامه داد: فرصت‌های کارآفرینی و کسب و کار به تعداد همه افراد جامعه وجود دارد و کشور ما به کارآفرینان نوپا و جدید نیاز دارد.

وی اضافه کرد: امروز در عصر ارتباطات و اطلاعات قرار داریم و دنیا در حال تغییر است باید برای کار آفرینی به روز شویم و نباید درگیر افکار قدیمی و کهنه باشیم.

آیین اختتامیه هفته کارآفرینی با رویکرد تحولات دیجیتال و دوران بسا کرونا روز چهارشنبه با حضور  تعدادی از مدیران و کارآفرینان استان در سالن پردیس سینمایی سیتی سنتر اصفهان برگزار شد.

در این مراسم از ۱۰ نفر از کارآفرینان برتر استان با اهداء لوح و تندیس یادبود قدردانی شد.

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!