rnrnrn
مسیر تجاری‌سازی ایده‌های فناورانه باید فرایندی چابک باشد

مسیر تجاری‌سازی ایده‌های فناورانه باید فرایندی چابک باشد

  • ریحانه مدیری
  • |
  • 03 نوامبر 2021
  • |
  • بدون دیدگاه



رییس بنیاد نخبگان استان بوشهر:

مسیر تجاری‌سازی ایده‌های فناورانه باید فرایندی چابک باشد

تفاهم‌نامۀ همکاری بنیاد نخبگان استان بوشهر و شرکت شتاب‌دهنده ایده بان شتاب با هدف تجاری‌سازی ایده‌های فناورانه نخبگان و مستعدان‌ برتر استان منعقد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در ادامۀ برگزاری برنامه‌های نخبگانی و با هدف تسهیل مسیر تجاری‌سازی ایده‌ها و ابتکارات نخبگانی، تفاهم‌نامۀ همکاری بنیاد نخبگان استان بوشهر و شرکت شتاب‌دهنده ایده بان شتاب با هدف تجاری‌سازی ایده‌های فناورانه نخبگان و مستعدان‌برتر استان منعقد شد.

در این نشست، اخلاقی؛ رییس بنیاد نخبگان استان بوشهر با تأکید بر ضرورت عملیاتی کردن سند راهبردی کشور در امور نخبگان، گفت: این تفاهم نامه در راستای اجرایی‌سازی سند راهبردی  کشور در امور نخبگان و به منظور ایجاد فرایندی چابک در حمایت از ایده‌‎های فناورانه منعقد شد.

وی افزود: ارائه تسهیلات برای شکل‌گیری نهادهای مشاوره با افراد و گروه های نخبه (معتمد حقوقی)، کارآفرینی و همچنین حمایت از توسعۀ صندوق‌های خطرپذیر برای تجاری‌سازی ایده‌های افراد و گروه‌های نخبه و رفع موانع تجاری‌سازی با ارائه مشاوره حقوقی، مالی، بازاریابی و رتبه‌بندی، از مهمترین مفاد این تفاهم‌نامه است.

فقیه احمدانی؛ مدیر شتاب‌دهی شرکت شتاب‌دهنده ایده بان نیز اظهار کرد: مدل حمایتی این شتاب‌دهنده از نخبگان، چابک، سریع و با رویکرد خطرپذیر در زمینه‌های تخصصی در حوزه تجاری‌سازی ایده‌های فناورانه و شبکه‌سازی در اکوسیستم خواهد بود.

وی تصریح کرد: این اقدام سبب زمینه‌سازی برای اثرگذاری بهینه نخبگان بر زیست‌بوم است که البته نقش بسزایی در جلوگیری از مهاجرت نخبگانی نیز دارد.

مطلب پیشنهادی:   هدف کارآفرینی امید محرومیت زدایی و توسعه روستاهاست
05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!