rnrnrn
آخرين آمار توليد علم ايران و برترين دانشگاه‌هاي كشور اعلام شد

آخرين آمار توليد علم ايران و برترين دانشگاه‌هاي كشور اعلام شد

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



آخرين آمار توليد علم ايران و برترين دانشگاه‌هاي كشور اعلام شدReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

nرئيس مركز منطقه‌اي اطلاع رساني علوم و فناوري آخرين آمار توليد علم ايران و برترين دانشگاه‌هاي كشور را اعلام كرد.

n

nجعفر مهراد رئيس مركز منطقه‌اي اطلاع رساني علوم و فناوري با اشاره به آخرين آمار توليد علم ايران در سال ۲۰۱۱ گفت: تعداد مقالات ۱۱ هزار و ۶۵۰ عنوان اعلام شده و دانشگاه تهران با توليد يك هزار و ۱۱۹ مقاله در ۶ ماهه اول سال ۲۰۱۱ در جايگاه اول قرار دارد.
n
nمهراد تصريح كرد: آخرين آمار توليد علم ايران بر اساس پايگاه‌هاي اطلاعاتي تامسون رويترز ۱۱ هزار و ۶۵۰ مقاله اعلام شده است.


————————————-

n

n
nوي افزود: پايگاه‌هاي اين مؤسسه هر هفته روزآمد مي‌شوند و شاهد هستيم كه همواره بر تعداد توليدات علم ايران افزوده مي‌شود. بر اساس اين گزارش، ايران توانسته است جايگاه ۲۱ جهان را بين كشورهاي توليد كننده علم حفظ كند.
n
nوي خاطرنشان كرد: ميان دانشگاه‌هايي كه در توليد علم سهم عمده‌اي دارند در ۶ ماه اول سال ۲۰۱۱ ميلادي، دانشگاه تهران با توليد يك هزار و ۱۱۹ مقاله در جايگاه نخست قرار دارد و پس از آن دانشگاه‌هاي علوم پزشكي تهران، تربيت مدرس، صنعتي اميركبير و شريف به ترتيب رتبه‌هاي دوم تا پنجم را به خود اختصاص داده‌اند.
n
nسرپرست پايگاه استنادي علوم جهان اسلام ميزان توليدات علمي اين دانشگاه‌ها را به ترتيب ۸۸۵ مقاله، ۶۷۷ مقاله ، ۶۱۸ مقاله و ۵۸۱ مقاله اعلام كرد و افزود: دانشگاه شيراز با ۴۲۷ مقاله رتبه ششم توليد علم را دارا است.
n
nوي اضافه كرد: بين رشته‌هاي موضوعي كه مقالات دانشمندان ايراني در آن حوزه به رشته تحرير درآمده مهندسي برق و الكترونيك با ۷۵۳ مقاله در رده اول، علم مواد (چند رشته‌اي) با ۶۶۸ مقاله در رده دوم و شيمي (چند رشته‌اي) با ۶۶۲ مقاله در رده سوم نشسته است.
n
nرئيس مركز منطقه‌اي اطلاع رساني علوم و فناوري افزود: تعدادي از دانشمندان و پژوهشگران ايران در چاپ و انتشار مقاله‌هاي علمي در نشريات معتبر بين المللي از بقيه شاخص‌ترند كه در اين ميان دكتر هاشمي با توليد ۶۹ مقاله حائز رتبه اول بين تمام استادان و اعضاي هئيت علمي در دانشگاه‌ها و مؤسسات تحقيقاتي كشور شده است.
n
nوي افزود: جعفري، محمدي، زينلي و احمد به ترتيب با توليد ۶۲ مقاله، ۵۹ مقاله، ۵۱ مقاله، و ۵۰ مقاله رتبه‌هاي دوم تا پنجم را به خود اختصاص داده‌اند. هاشمي، جعفري، محمدي، زينلي از اعضاي هئيت علمي مركز تحقيقتات فيزيك نظري هستند.
n
nمهراد يادآور شد: دانشمندان ايران در چاپ مقالات خود با دانشمندان ساير كشورها همكاري مي‌كنند. در اين بين تعداد ۵۳۱ مقاله با همكاري ايرانيان مقيم ايالات متحده و يا دانشمندان اين كشور نوشته شده است. در رده دوم كشور كانادا قرار دارد كه سهم اين كشور ۲۹۴ مقاله است كه مشتركاً با همكاري دانشمندان ايراني نوشته شده است.
n
nوي خاطرنشان كرد: در زمينه همكاري مشترك، انگلستان در جايگاه سوم قرار دارد و تعداد ۲۷۳ مقاله با همكاري ايرانيان و دانشمندان دانشگاه‌هاي اين كشور به رشته تحرير درآمده است. رتبه چهارم و پنجم به آلمان و فرانسه هركدام به ترتيب با ۲۴۲ و ۱۷۳ مقاله تعلق دارد.

مطلب پیشنهادی:   قبل از رسیدن به موفقیت

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!