rnrnrn

مرکز نوآوری و کارآفرینی تک در راستای ماموریت های خود با مجموعه ها، دانشگاه ها و صندوق ها و شتابدهنده های مختلفی همکاری می نماید. با افتخار به این همراهی راهبردی، بخشی از آن ها را نام می بریم.

صندوق های سرمایه گذاری

هلدینگ دانش بنیان صنایع نانوتک آینده (صنتا) در سال ۱۳۹۸ با هدف سرمایه‌گذاری و تجاری سازی محصولات در حوزه فناوری نانو تاسیس شده است. صنتا با استفاده از مدل‌های متنوع همکاری با فناوران، صاحبان کسب و کار، شتابدهنده‌ها و نهادهای سرمایه‌گذاری خطر پذیر، آماده سرمایه‌گذاری بر روی محصولات بهره‌مند از فناوری نانو و یا محصولات با قابلیت بهبود کارایی با فناوری نانو می‌باشد. می‌توان از موارد ذیل به عنوان اهداف کلان هلدینگ صنتا نام برد :
 
  • توسعه فناوری نانو در حوزه های انرژی، سلامت، آب، محیط زیست، نانو پوششی‌ها
  • افزایش سهم بازار و ترویج استفاده از محصولات نانو با رویکرد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی
  • افزایش نقش آفرینی در طرح‌ها با تاکید بر توسعه فناوری نانو در صنایع‌ های تک
  • گسترش فعالیت‌ها و افزایش صادرات محصولات نانو با هدف ایجاد ارزش افزوده بالا
  • بهبود شایستگی، ارتقای بهره وری، تعالی سازمانی و مسئولیت پذیری

صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی سلامت ثامن در تاریخ ۱۸ اسفند ۱۳۸۹ تشکیل و از ابتدای سال ۱۳۹۰ با حضور معاونت محترم تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جناب آقای دکتر مصطفی قانعی به‌طور رسمی افتتاح و آغاز به‌کار کرد.

  • اعطای وام و تسهيلات به اشخاص حقيقی و حقوقی برای اجرای طرح‌های پژوهشی در حوزه پزشکی و سلامت
  • اجرای مرحله توليد نيمه‌صنعتی طرح‌های به نتيجه رسيده پژوهشی و فناوری
  • تدوين دانش فنی حاصل از تحقيقات و انتقال نتايج تحقيقات به مرحله توليد
  • تامين سرمايه و مشاركت و سرمايه‌گذاری در طرح‌های پژوهشی و فناوری
  • صدور ضمانت‌نامه‌های مورد نياز موسسات پژوهشی و فناوری غير‌دولتی

شرکت سرمایه‌گذاری جسورانه هدهد حاصل تلاش گروهی از افراد و سرمایه‌‌گذاران است که باور دارند نوارزش آفرینان اصفهانی دارای ظرفیت بالایی برای خلق شرکت‌های شاخص و سرآمد هستند. شرکت سرمایه‌گذاری هدهد با سرمایه ۷۰ میلیارد ریالی در شهریور ۱۳۹۹ شروع به فعالیت کرد، هدهد ایده‌های با پتانسیل رشد بالا را شناسایی می‌کند و در مسیر رشد در کنار آنها است.

شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر (Venture Capital) ایجاد شده تا ایده‌های جسورانه‌ای که پتانسیل رشد دارند را شناسایی کند و سرمایه‌گذاری لازم بر آنها را انجام دهد تا به فرآیند رشد آن‌ها سرعت بخشد. شرکت‌ سرمایه‌گذاری خطرپذیر وام نمی‌دهد بلکه در ازای گرفتن بخشی از سهام کسب‌وکار، شرایط مالی، دانشی و … را برای تیم‌ها فراهم می‌کند تا بتوانند صرفا به رشد ایده و کسب‌وکار خود بپردازند. هدهد یک سرمایه‌گذار خطرپذیر است و تاسیس شده تا بر روی ایده‌های جسورانه شما سرمایه‌گذاری کند.

دانشگاه ها

موسسه آموزش عالی اقبال لاهوری پس از کسب مجوز از وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری ،در مهر ماه سال ۱۳۸۵ فعالیت آموزشی و پژوهشی خود را در پایتخت معنوی کشور (مشهد الرضا)؛ آغاز کرده است . 
این مؤسسه با برخورداری از پشتوانه علمی و فرهنگی ساختار تشکلاتی خود و ارتباط با مراکز علمی و پژوهشی؛ با ایجاد ساختاری پویا و روزآمد و بهره مندی از کادر علمی و اداری مجرب ، و با تأکید بر بهبود مستمر کیفیت آموزش ، پژوهش و مشاوره تخصصی ، زمینه ها و امکانات لازم را برای پژوهش و نوآوری دانشجویان و اساتید فراهم ساخته است.

دانشگاه تربت حیدریه با تکیه برآموزش و پژوهش ‌با بهترین سطح کیفیت و با استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی موجود و فناوری‌های روز دنیا، به ترویج و تولید علم در راستای جهت‌گیری‌ها و سیاست‌های تعریف شده و تربیت دانشجویان متعهد و متخصص واساتید برجسته تراز ملی، براساس ارزش‌های ایرانی، اسلامی خواهد پرداخت.

 بر مبنای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و با ارائه مهارت‌‌های مورد نیاز جامعه و تلاش برای تقویت بسترهای اشتغالزایی و افزایش بهره‎وری فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی و تعامل سازنده و کاربردی با صنعت و جامعه، نقشی مهم و سازنده درسطح منطقه‌ای و ملی ایفا خواهد نمود.

دانشگاه صنعتی قوچان از ثمرات پرخیر و برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در این خطه از کشور عزیزمان ایران می باشد که در سال ۱۳۸۵ تحت عنوان دانشکده فنی و مهندسی قوچان تاسیس گردید.  دانشکده فنی و مهندسی قوچان در سال ۱۳۸۸ با مجوز شورای گسترش آموزش عالی به مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی قوچان ارتقاء یافت. مجوز ارتقاء مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی قوچان به دانشگاه مهندسی فناوری های نوین قوچان در سال ۱۳۹۲ تحقق یافت. 

دانشگاه صنعتی قوچان دانشگاه تخصصی- صنعتی برتر شمال شرق کشور، دارای زیرساخت‌های آموزشی و پژوهشی مناسب برای تبدیل شدن به دانشگاه نسل سوم(تولید ثروت از علم در راستای نیازهای جامعه) با فضایی پویا، ارزش محور و متناسب با فرهنگ اسلامی ایرانی.

خانه های خلاق و نوآوری و شتابدهنده ها

 در خانه خلاق و محتوای دیجیتال نیتک با روالی تازه در نوآوری به دنبال رشد محصولات و کسب کارهای محتوایی و توسعه بازار برای تولیدات محتوای دیجیتال هستند.

 در بهار سال ۱۴۰۰ به عنوان پایه نوآوری گروه و سنی  فعالیت خود را در فضایی بالغ بر ۴۰۰۰متر مربع در پارک فاوای مشهد با ۸ استودیوی تصویری، آزمایشگاه تولید محتوا، کلاس های آموزشی، اتاق جلسات و ۲۵۶ میز کار اشتراکی در مشهد آغاز نموده و هم اکنون در تهران و سمنان نیز فعالیت خود را توسعه داده اند.خدمات این مرکز به شرح زیر می باشد:

  • معرفی به سرمایه گذار
  • ارائه سرمایه اولیه هوشمند
  • فضای کار اشتراکی
  • منتورینگ

خانه خلاق و نوآوری ستاپ با تفکر ارائه راهکارهای نوین و خلاق تربیتی-آموزشی و با هدف حمایت از افراد، تیم های نوآور و استارتاپ‌های فعال این حوزه، جهت حل چالش‌های موجود در فضای تعلیم و تربیت شکل گرفت.خدمات این مجموعه به شرح زیر می باشد:

  • شتابدهی و سرمایه گذاری
  • شبکه سازی و رویدادها
  • فضای کار اشتراکی
  • مدرسه ستاپ

انجمن ها و تشکل های علمی، تخصصی و صنفی

انجمن مراکز تحقیق و توسعه خراسان به عنوان یک سازمان مردم نهاد باهدف گرد آوردن مدیران،کارشناسان و عالقمندان به موضوع پژوهش و توسعه و پرداختن به این مهم در ابعاد گونه گون آن فعالیت می نماید و  دعوت به همکاری مینماید.موضوع فعالیت های انجمن به شرح زیر می باشد:

  • برگزاری همایش های تخصصی و دعوت از اساتید و صاحب نظران با تجربه) داخلی و خارجی( و کمک به ارتقاء اطلاعاتی  و توانایی های علمی و تخصصی اعضاء
  •  تدوین آئین نامه های انطباقی برای مرغوبیت کالا، کاهش میزان انرژی، مسائل زیست محیطی و گرفتن اختیارات لازم برای انجام وظایف تدوین شده
  • کمک به فراهم سازی امکانات ورود و بهره گیری از سرمایه، اطلاعاتی ، تکنولوژی، فنون و تجربیات خارجی در جهت تقویت اقتصاد، صنعت،معدن و تجارت ایران.

دستگاه ها

«مركز فن‌بازار ملی ایران» به‌عنوان مرجع اطلاعات فناوری كشور، با هدف رفع نیازهای اطلاعاتی افرادی كه با مقوله تجاری‌سازی دانش فنی و مبادلة آن سروكار دارند و نیز كمک به توسعه بازار فناوری از طریق تجاری‌سازی نوآوری‌ها در كشور، در سال ۱۳۸۳ توسط پارك فناوری پردیس تأسیس گردید.

در حال حاضر این مركز با در اختیار داشتن بزرگترین بانك اطلاعات فناوری كشور، اجرای برنامه‌های متعدد ملی و بین‌المللی، برخورداری از شبكه گسترده فن‌بازارهای منطقه‌ای و تخصصی، شبكه كارگزاران حرفه‌ای تبادل فناوری و سایر ابزارهای قانونی، زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، موضوع «توسعه و مدیریت بازار فناوری كشور» را مأموریت اصلی خود قرار داده است.

رسالت راهبردی پارک علم و فناوری خراسان افزایش ثروت در جامعه از طریق تشویق و ارتقاء فرهنگ نوآوری و افزایش قدرت رقابت در میان شرکت‌ها و مؤسساتی است که بر پایه علم و دانش در محیط پارک فعالیت می‌نمایند. برای نیل به این هدف پارک علم و فناوری خراسان مأموریت دارد با ایجاد انگیزه و مدیریت جریان دانش و فناوری در میان دانشگاه‌ها، مراکز تحقیق و توسعه و بخش خصوصی، ایجاد و رشد شرکت‌های نوآور، فناور و دانش‌بنیان را از طریق مراکز رشد و پردیس‌های فناوری تخصصی و نیز ایجاد مؤسسات نو از درون مؤسسات باسابقه (شرکت‌های زایشی) را تسهیل نماید.

این پارک با ارائه انواع خدمات تخصصی و فناوری، تأمین فضاهای کاری و زیرساخت‌های مناسب را به مؤسسات مستقر در پارک ارائه می‌نماید.برخی از خدماتی که پارک علم و فناوری خراسان به مخاطبان خویش ارائه می‌کند عبارت‌اند از:

  1. خدمات آموزش، مشاوره و منتورینگ.
  2. خدمات استقرار در فضای اداری و کارگاهی.
  3. ارائه تسهیلات حمایتی.
  4. خدمات تأمین مالی و جذب سرمایه.
  5. خدمات توسعه بازار و جذب پروژه از سازمان‌ها و ترجمان‌های دولتی و خصوصی.
  6. خدمات اینترنت و شبکه.
  7. حمایت از حضور در نمایشگاه‌های تخصصی.
  8. ارزیابی اختراع و خدمات مالکیت فکری.
  9. خدمات عمومی از قبیل سرویس ایاب‌وذهاب، آژانس، رستوران.

پارک علم و فناوری خراسان تاکنون بیش از ۱۲۰۰ واحد فناور و شرکت دانش‌بنیان را موردحمایت قرار داده‌ است. این پارک در حال حاضر در شهرستان مشهد و شهرستان‌های نیشابور، گناباد، تربت‌حیدریه، سبزوار و کاشمر دارای مرکز فناوری است که شامل ۵ پردیس فناوری و ۷ مرکز رشد می‌باشد.

این مرکز با ایجاد ارتباطات و تعاملات قوی برای اکوسیستم نوآوری شهر مشهد، فضا را برای رشد و بالندگی و توسعه کسب ‌و کارهای این شهر فراهم می نماید، تجربیات کسب و کارهای بزرگ و افراد صاحب نظر را در اختیار کسب و کارهایی که در ابتدای مسیر رشد خود هستند قرار می‌دهد و تمامی الزامات برای حضور در مسیر کارآفرینی و شهر کارآفرین ارائه می‌دهد تا نقشی موثر در شکل گیری یک شهر خلاق و نوآور داشته باشد.

فراهم آوردن یک فضای مناسب و درخور برای حضور متخصصین و افراد حرفه ای و خلاق و ساعی یکی از مهم‌ترین عوامل شکل گیری کارخانه نوآوری مشهد است. مزایای حضور در کارخانه نوآوری شهر مشهد به صورت مختصر، به شرح زیر است:

  • شبکه سازی که منجر به هم‌صدایی و همراهی اکوسیستم کارآفرینی مشهد می‌شود.
  • کشف سرمایه گذار خطر پذیر و رفع نگرانی مالی در رشد و پرورش ایده
  • شتاب گیری کسب و کارهای نوپا به وسیله خدماتی که از جانب شتابدهنده‌ها ارائه می‌شود.
  • برگزاری رویدادهای آموزشی در حوزه‌های مختلف

بی تردید ارتقاء سطح کیفی و کمی صنایع کشور و رقابتی شدن محصولات تولیدی – داخلی در بازارهای جهانی نیازمند نگرشی جامع و تفضیلی به تمامی فاکتورهای پیش برنده صنایع از جمله تأمین خدمات زیربنایی مورد نیاز این رشته می باشد سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با سرلوحه قراردادن سیاست توسعه ای شهرکهای صنعتی در تمامی نقاط کشور سعی داشته تا مانع از هم گسستگی صنایع موجود در مناطق مختلف به لحاظ نوع تولید و مکان استقرار و جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی گردد بنا بر همین امر این سازمان در اوایل دهه ۶۰ به منظور هماهنگی و ساماندهی و استقرار تمرکز و ایجاد هر چه بیشتر امکانات زیربنایی و ارائه خدمات ضروری برای ایجاد واحدهای صنعتی تاسیس گردید .

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!