rnrnrn
آزمايشگاه تحقيقاتي ارتباطات نوري راه اندازی شد

آزمايشگاه تحقيقاتي ارتباطات نوري راه اندازی شد

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



آزمايشگاه تحقيقاتي ارتباطات نوري راه اندازی شدReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:
n

n

n

n
n

nآزمایشگاه تحقیقاتی ارتباطات نوری در پژوهشکده فناوری ارتباطات پژوهشگاه فضای مجازی راه اندازی شد.

n

n

n

n

n خدمات قابل ارائه در آزمایشگاه تحقیقاتي ارتباطات نوری را می‌توان از دو جنبه تحقیقات و آموزش مدنظر قرار داد؛ به نحوی که در بحث خدمات تحقیقات کاربردی با توجه به وجود تجهيزات مختلف اندازه­ گيري مانند انواع اسيلوسكوپ، منابع نوری، توان‌سنج نوری، OTDR، طيف سنج، قطعات اپتيكي و همچنين قابليت تدارک و اعمال سیگنال­های ورودی مورد نیاز تا رده ۲ گیگابیت، امكان فعاليت تحقيقاتي برای ساخت و يا آزمون سيستم­هاي مخابرات نوري در این آزمایشگاه فراهم است


————————————-

n.

n

nايجاد پايلوت شبكه تحقيقاتي متشكل از سيستم هاي انتقال نوري مانند CWDM، DWDM، NG-SDH و مالتي ­پلكسر STM-16 و بررسي و آزمون پارامترهاي مختلف شبكه. بررسی اثرات ناشی از محیط انتقال بر روی عملکرد و كارايي سیستم­ها از دیگر خدمات تحقیقاتی کاربردی این آزمایشگاه است.

n

nدر همین حال می توان از بررسي پارامترهاي مختلف ادوات فعال و غيرفعال مورد استفاده در سيستم­هاي انتقال نوري توانایی تشخیص خرابی لینک‌های ارتباط نوری و بهره­ گيري از امكانات موجود در جهت فعاليت­هاي تحقيقاتي دانشجويان تحصيلات تكميلي در این آزمایشگاه نام برد.

n

nدر این بخش، انجام آزمون و بررسي سيستم­هايي که قابلیت تبدیل سیگنال آنالوگ ویدئو به سيگنال نوري دارد نیز به منظور انتقال تصویر در محیط انتقال فیبر نوری بکار می‌رود.

n

nاز جمله خدمات آموزشی آزمایشگاه تحقیقاتی ارتباطات نوری نیز می توان به برگزاری كارگاه­هاي آموزشی (تئوري و عملي) به منظور آشنايي و آزمون سیستم­های انتقال نوري CWDM،  DWDM،NG-SDH و مالتي­ پلكسر STM-16 و برگزاری دوره آموزشی در خصوص آشنايي با ادوات غيرفعال نوري مانند انواع فيبر و کانکتورهای نوری، آموزش دستگاه OTDR، آموزش نحوه Splice فيبر و ساخت Pigtail و Patchcord های نوری اشاره کرد.

مطلب پیشنهادی:   طرح اسلولارسیون سلولی

n

nهمچنین در این آزمایشگاه دوره هاي آموزشي مختلف مانند شبكه دسترسي نوري FTTx ، طراحی شبکه انتقال نوری، شبكه انتقال نوري WDM و  OTNو همچنين دوره مدیریت و کنترل در شبکه‌های انتقال نوری (ASON\WSON\GMLPS) و آموزش و مشاوره در خصوص طراحی و ساخت شبکه‌های ارتباط نوری برگزار می شود.

n

n

nمنبع: خبرگزاری مهر

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!