rnrnrn
آغاز فراخوان جشنواره علم تا عمل در استان البرز

آغاز فراخوان جشنواره علم تا عمل در استان البرز

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



آغاز فراخوان جشنواره علم تا عمل در استان البرزReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

nبه گزارش گروه علمی «خبرگزاری دانشجو»، سید علی‌اکبر هاشمی‌راد، با اعلام این خبر گفت: جشنواره علم تا عمل با هدف ارج نهادن به پژوهشگران در عرصه‌ی ملی از طریق شناسایی و معرفی طرح‌های فناورانه در زمینه‌های مختلف علمی، بررسی روشهای جدید در راستای فرآیند تجاری سازی دستاوردهای علمی کشور و معرفی دستاوردهای حاصل از فرآیند تجاری سازی طرح های علمی به جامعه، برگزار می‌شود.

n

n
nوی ایجاد انگیزه را از نتایج مثبت برگزاری این جشنواره برشمرد و خاطر نشان کرد: برگزاری جشنواره علم تا عمل بستر مناسبی را برای ارزیابی و سنجش طرحهای پژوهشگران، ایجاد انگیزه و رقابت در بین پژوهشگران را فراهم می‌کند


————————————-

n.

n

n
nهاشمی راد جشنواره علم تا عمل را فرصتی برای نیازسنجی موضوع طرحهای ارائه شده از سوی مخترعین و مبتکرین دانست و گفت: آشنایی پژوهشگران با رویکردهای متنوع طرحهای مخترعین در نمایشگاه پایانی جشنواره علم تا عمل منجر به نیازسنجی و پیشبرد علمی و عملی موضوع در ارائه طرحشان خواهد شد و از ارائه طرحهای تکراری جلوگیری می‌شود.

n

n
nدبیر چهارمین جشنواره علم تا عمل در استان البرز افزود: پژوهشگرانی که ایده‌ها و طرح‌های پژوهشی آنها به مرحله دانش فنی رسیده است و نیازمند این است که در فرآیند تولید قرار بگیرد می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

n

n
nهاشمی راد با اشاره به این که طیف های مختلفی در جامعه می توانند مخاطب این جشنواره باشند اذعان کرد: شرکت های دانش بنیان، پارک های علم و فناوری و مراکز رشد واحدهای فناور، نخبگان، دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، دفاتر ارتباط دانشگاه و صنعت و دفاتر انتقال فناوری دانشگاهی، واحدهای تحقیق و توسعه دولتی، تعاونی، خصوصی و کارخانجات تولیدی و صنعتی، برگزیدگان و منتخبان حقوقی جشنواره‌های معتبر داخلی و بین‌المللی، تعاونی‌های دانش‌بنیان، انجمن‌های علمی و سازمان های مردم نهاد علم و فناوری از جمله مخاطبان این جشنواره محسوب می شوند.

مطلب پیشنهادی:   بهبود خواص ابررساناي دما بالا با نانولوله‌ها‌ي كربني

n

n
nوی یادآور شد: با توجه به شاخص‌های ارزیابی استانها، استان البرز دارای سهمیه ۶۰ طرح است که با بررسی و داوری طرحهای رسیده، ۶۰ طرح به دبیرخانه مرکزی ارسال خواهد شد.

n

n
nرئیس جهاد دانشگاهی استان البرز با اشاره به زمان اجرای این جشنواره گفت: جشنواره ملی علم تا عمل در سه ماه تیر، مرداد و شهریور سال جاری برگزار می شود که علاقه مندان در استان البرز از نیمه تیرماه تا ۲۰ مردادماه فرصت دارند در سامانه اینترنتی جشنواره به نشانی festival.isti.ir ثبت نام نمایند.

n

n
nهاشمی راد افزود: اختتامیه جشنواره و نمایشگاه آثار جشنواره به مدت سه روز در نیمه دوم شهریورماه با حضور استان های سراسر کشور در مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار خواهد شد و همچنین طرحهای برگزیده از سوی دبیرخانه مرکزی به نمایش گذاشته می‌شود.

n

n
nدبیر چهارمین جشنواره علم تا عمل در استان البرز درباره جوایز جشنواره علم تا عمل تصریح کرد: به نفرات برگزیده تسهیلات، یارانه برای استفاده از آئین نامه خدمات تجاری سازی پارکها، و یارانه برای حضور در نمایشگاه‌ های ملی و بین المللی اعطا خواهد شد و خدماتی همچون معرفی به سازمانها و دستگاه‌های هدف و عضویت در باشگاه برگزیدگان ادوار جشنواره علم تا عمل نیز به برگزیدگان ارائه می شود.

n

n
nهاشمی راد در پایان یادآور شد: علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با دبیرخانه جشنواره استانی با شماره تلفن ۳۲۵۴۴۲۸۱ ، ۳۲۵۴۴۲۸۶ و ۳۲۵۰۸۴۱۳ ارتباط برقرار نمایند.

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!