rnrnrn
اختراع جالب دو جوان بهارستانی برای کاهش آلودگی هوا

اختراع جالب دو جوان بهارستانی برای کاهش آلودگی هوا

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



اختراع جالب دو جوان بهارستانی برای کاهش آلودگی هواReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

nدو جوان بهارستانی پس از دو سال مطالعه و تحقیق دستگاهی را اختراع کردند که می تواند در کاهش آلودگی هوا اثرگذار باشد اما به دلیل عدم حمایت مسئولان، این دستگاه تاکنون ثبت نشده است.

n

nعلی فتحی آذر با اشار به پیگیری اخبار آلودگی هوا در کلانشهرهای کشور به خصوص در تهران و حاشیه آن اظهار داشت: برای رفع معضل آلودگی هوا، در کشور هزینه می شود و به همین دلیل به فکر ایجاد و اختراع دستگاهی افتادیم.

n

nاختراع دستگاه AV حاصل دو سال تحقیق و مطالعه است


————————————-

nوی ادامه داد: این معضل برغم اینکه در اکثر استانهای پر جمعیت افزایش یافته، در پایتخت کشورمان نیز چند برابر شده و تنفس را برای مردم بویژه کودکان سخت کرده است.

n

nفتحی آذر با بیان اینکه این معضل برای تمامی شهروندان به یک دغدغه جدی تبدیل شده است، افزود: طی دو سال کار، مطالعه و تحقیقات شبانه روزی به همراه دوستم، موفق با اختراع دستگاهی شدیم که قادر است بخش اعظمی از آلودگی هوا را دفع کند.

n

nاین مخترع جوان در خصوص جزئیات این سیستم اعلام کرد: این دستگاه می تواند با نصب بر روی خودروهای سبک و سنگین آلودگی ناشی از هوا را دفع کند.

n

nعدم حمایت و استقبال مسئولان از اختراع دستگاه کاهش آلودگی هوا

n

nوی با اشاره به اینکه اختراع دستگاه AV حدود سال زمان برد، یادآور شد: این وسیله قابلیت تولید انبوه را دارد و می تواند بدون ایجاد مشکل فنی، بر روی خودروها نصب شود.

مطلب پیشنهادی:   شيخ بهايي دانشمند

n

nفتحی آذر با اشاره به مراحل طولانی اداری برای ثبت این دستگاه اظهار داشت: مسئولان نه تنها از ما حمایت نکردند بلکه از اختراع چنین دستگاهی که در کاهش آلودگی هوا موثر است، هیچ گونه استقبالی نداشتند.

n

nمخترع جوان شهرستان بهارستان اعلام کرد: طی هماهنگی های به عمل آمده، خواهان ملاقات با شهردار تهران بودیم که این دستگاه به صورت گسترده در شهر تهران توزیع شود اما زمینه ملاقات با وی فراهم نشد.

n

nوی از مسئولین و شهرک های صنعتی و تولیدی خواست که از چنین طرحهایی در راستای کاهش آلودگی پایتخت و شهرستانهای استان تهران حمایت کنند.

n

n

nلازم به ذکر است که این دستگاه AV نام دارد و قطعه کوچکی است که به خروجی هوای داخل موتور نصب می شود. این سیستم بدلیل داشتن آبکشن بالا قادر است آلودگی هوای داخل موتور را که در فضا پخش می شود، در داخل خود سیستم دفع کند.

n

n
nnn

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!