rnrnrn
اختراع دستگاه تولید مفتول از ضایعات مسی در شهرکرد

اختراع دستگاه تولید مفتول از ضایعات مسی در شهرکرد

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



اختراع دستگاه تولید مفتول از ضایعات مسی در شهرکردReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

nرئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: برای نخستین بار در کشور دستگاه تولید مفتول از ضایعات مسی در شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری ساخته شد.

n

n

n


————————————-

n

nرحمن کرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: با این دستگاه می‌توان از ضایعات مسی کارخانه‌ها مفتول سیم و کابل ساخت.

n

nوی با اشاره به برخی ویژگی‌های دستگاه تولید مفتول افزود: این دستگاه قابلیت تولید مفتول از ضایعات مسی در چهار قطر مختلف را به طور همزمان دارد.

n

nکرمی به تاثیر تولید این محصول در اقتصاد و ارزآوری آن گفت: پیش از این دستگاه تولید مفتول از خارج از کشور وارد می‌شد که هم‌اکنون در این بخش نیز به استقلال و خودکفایی دست یافته‎ایم.

n

nرئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری افزود: صرفه‎جویی در مصرف انرژی، حجم کم، سرعت بیشتر تولید، دقت بالا، هزینه پایین ساخت و سادگی از دیگر مزایای این دستگاه در مقایسه با دستگاه‌های مشابه خارجی است.

n

nکرمی ادامه داد: دستگاه تولید مفتول فلزی از ضایعات توسط شرکت فنی و مهندسی ستایش شهرکرد، با هزینه یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال درمدت ۴ ماه طراحی و ساخته‌ شده است.

n

nکرمی با بیان اینکه نمونه خارجی این دستگاه ۱۰ میلیارد ریال هزینه‎بردار است، تاکید کرد: با ساخت هر دستگاه نمونه ایرانی از خروج ۴۰۰ هزار دلار ارز از کشور جلوگیری می‌شود.

n

nرئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: این اختراع علاوه بر این که در زمینه‌های مختلف برای رفع مشکلات مورد استفاده قرار می‌گیرد، به صنعتی شدن بیشتر استان چهارمحال و بختیاری و تسریع در حرکت توسعه این استان کمک می‌کند.

مطلب پیشنهادی:   آنچه درباره استیو جابز نمی‌دانید

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!