rnrnrn
اختراع دستگاه خودکار استریولوژی برای نخستین بار در کشور

اختراع دستگاه خودکار استریولوژی برای نخستین بار در کشور

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



اختراع دستگاه خودکار استریولوژی برای نخستین بار در کشورReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

nبرای نخستین بار در کشور دستگاه خودکار استریولوژی توسط دانشجویان علوم پزشکی شیراز اختراع شد.

n

nمدیر پژوهشی کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیرازگفت: این دستگاه توسط دانشجویان فعال کمیته تحقیقات دانشجویی با نوآوری های ویژه ای نسبت به نمونه خارجی اختراع شده و در مرکز تحقیقات استریولوژی مورد استفاده و تایید قرار گرفته است.

n

n علی اصغر کریمی افزود: دستگاه استریولوزژی با بهره مندی از فناوری هوش مصنوعی، توانایی شناسایی و شمارش اجزای بافت های مختلف را به صورت خودکار و بدون دخالت انسان دارد.

n

nوی بیان کرد: پیش از این سلولها توسط تکنسین مربوطه به صورت چشمی شمرده می شدند که دقت کافی نداشته و زمان زیادی هم صرف می شد که استفاده از این دستگاه زمان و دقت را بهبود می بخشد.

n

nمدیر پژوهشی کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه استفاده از دستگاه تمام خودکار استریولوژی سرعت شمارش سلول ها را ۱۰ برابر بیشتر می کند، گفت: شمارش سلول ها در موارد مختلفی از جمله آزمایش های روتین خون و مغز استخوان برای تشخیص بیماری ها مورد نیاز است .


————————————-

n کریمی اضافه کرد: این دستگاه برای تمام بافت ها قابل استفاده است و به صورت تخصصی کار می کند زیرا از هوش مصنوعی استفاده می کند و می توان به آن آموزش داد که چه نوع سلول هایی را در بافت های مختلف شناسایی و شمارش کند.

n

nوی همچنین گفت: با استفاده از این دستگاه ارائه جواب آزمایش های مختلف در زمان کوتاه تر و با دقت بیشتری امکان پذیر می شود که زمینه تشخیص و در نتیجه درمان سریع تر را فراهم می کند.

مطلب پیشنهادی:   انتقال داده‌های نامرئی در نمایشگرهای آینده با اختراع محقق ایرانی و همکارانش در «اپل»

n

n کریمی افزود: قیمت این دستگاه نسبت به مشابه خارجی آن حدود یک پنجم است در حالیکه از امکانات و فناوری های بیشتری نیز برخوردار است.

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!