rnrnrn
ارتقای مهارت نوشتن در کودکان با فناوری روباتیک

ارتقای مهارت نوشتن در کودکان با فناوری روباتیک

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



ارتقای مهارت نوشتن در کودکان با فناوری روباتیکReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:
n n

n

nپژوهشگران بازوی روباتیکی ساخته اند که به کودکان در نوشتن و بهبود کارهای دستی کمک می کند.

n

n

n

nاین فناوری ابتکاری جدید برای نخستین بار در یک مدرسه با موفقیت در انگلیس آزمایش شده است.

n

nمحققان دانشگاه لیدز، موسسه تحقیقات سلامت بردفورد و دانشگاه ایندیانا در آمریکا بر روی خلق یک سیستم آموزش روباتیک لمسی کار کرده اند که در حین تمرین حرکات دست و مچ در زمان مشق نوشتن و دیگر کارهای دستی به کودکان از نحوه عملکردشان بازخورد می دهد


————————————-

n.

n

nاین ابزار در مطالعه ای در آمریکا آزمایش شده و نتایج نشان می دهد بازخورد افزایش یافته این بازوی روباتیک، بویژه به کودکان دارای مشکلات حرکتی، بیشترین کمک را کرد. این بازو به کودکان در مورد کارهای روزانه ای که معمولا با آنها دچار مشکل هستند از جمله مشق نوشتن، استفاده از کارد و چنگال و پوشیدن لباس یاری رسانده است.

n

nکودک قلمی را که به یک بازوی روباتیک کوچک متصل است به دست می گیرد. سپس قلم را به منظور انجام بازی های رایانه ای که بر روی صفحه نمایش رایانه نشان داده می شود حرکت می دهد.

n

nبازی هایی که کودکان انجام می دهند آنها را مجبور می کند تا حرکت دست و مچ را مانند آنچه که در طول نوشتن و دیگر کارهای دستی صورت می گیرد ، تمرین کنند.

n

nهمانطور که کودک بازی می کند بازوی روباتیک به آنها در یادگیری حرکات صحیح کمک می کند تا با عقب و جلو بردن قلم در مسیری درست ، حرکت صحیح دست را بیاموزند.

مطلب پیشنهادی:   آیا اینترنت در سال 1934 اختراع شد؟

n

nدر این حالت میزان قدرتی که بازوی روباتیک در زمان حرکت صحیح عقب و جلو اعمال می کند، متفاوت است. ازاین رو وقتی که کودک مطمئن تر حرکتی را انجام می دهد بازو میزان پشتیبانی خود را کاهش می دهد و به کودک امکان می دهد تا اندک اندک خودش کارها را انجام دهد.

n

nاخیرا نخستین مطالعه پایلوت این بازوی روباتیک در انگلیس به اتمام رسیده و انعطاف پذیری آن را برای استفاده در کلاس های درس و کودکان کم سن تر نشان داده شده است.

n

n

nمنبع : خبرگزاری مهر

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!