rnrnrn
استاندار بوشهر:مبتكران ومخترعان

استاندار بوشهر:مبتكران ومخترعان

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



استاندار بوشهر:مبتكران ومخترعانReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

nبوشهر- استاندار بوشهر گفت:مبتكران و مخترعان نقشي مهم درخودكفايي توليدات كشور دارند و بايد مورد حمايت همه جانبه قرار ‌گيرند.

n

nفريدون حسنوند روز يكشنبه در بازديد از توليدات مبتكر و مخترع بوشهري افزود: پژوهشگران در سال‌هاي اخير به سمت تحقيق و پژوهش گام‌هاي خوبي برداشته‌اند و شاهد شكوفا شدن استعدادهاي درخشاني در توليد، اختراع و ابتكارآنان هستيم.
nوي داشتن برنامه‌هاي كوتاه ‌مدت،ميان ‌مدت و بلند مدت وبانكي اطلاعاتي در پژوهش را ضروري خواند و اضافه كرد:استان بوشهر مملو از استعدادهاي سرشار و بالقوه‌اي است كه بايد با حمايت به فعليت برسد.
nاستانداربوشهر گفت:حمايت از مبتكران و مخترعان خلاق و ارائه ‌كنندگان طرح‌هاي پژوهشي موفق از اولويت‌ها و برنامه‌هاي مهم استان بوشهر است


————————————-

n.
nحسنوند با بيان اين كه امروز دانشمندان اين مرز و بوم توانسته‌اند در عرصه‌هاي مهم علم و دانش در دنيا موفقيت‌هاي زيادي كسب كنند ادامه داد: استان بوشهر داراي جواناني خلاق، مبتكر وموفق است كه بايد با ميدان دادن به آنان و حمايت مادي و معنوي از اين قابليت‌ها براي توسعه كشور استفاده شود.
nمحمدرضا روستا، مخترع و سازنده بوشهري گفت: با همكاري فرزندانم موفق به ساخت ۱۲ نوع دستگاه كه مشابه خارجي ندارد شده‌ام.
nوي با بيان اين كه اين دستگاه‌ها پس از تحقيقات و پژوهش‌هاي لازم ساخته مي‌شود بيان كرد: اكنون عمليات ساخت دستگاه عابرنان به پايان رسيده است كه اين دستگاه قادر است بدون به كار بردن دست اقدام به توليد انواع نان كند.
nروستا افزود: دستگاه عابر نان با كارت بانك يا پرداخت وجه نقد اقدام به توليد نان مي‌كند، مشابه خارجي ندارد و قادر است در هر سه ثانيه يك قرص نان توليد كند.
nوي اضافه كرد: ساخت اين دستگاه يك ميليارد و۵۰۰ ميليون ريال هزينه داشته كه بدون هيچ‌گونه حمايت مادي و معنوي در مدت سه ماه ساخته شده است.
nاين مبتكر همچنين از ساخت عابر آش سخن گفت و بيان كرد: توليد آش از ويژگي‌هاي اين دستگاه است.
nوي ساخت قايق هوشمند، پيتزا پز،كولرهمراه، دزدگيرماشين هوشمند،سامانه ماهي‌گير را از ديگر توليدات خود نام برد و گفت: قصد دارم كشورم را در توليد انواع لوازم به جايي برسانم كه افتخار و عزت ايرانيان در جهان بيش از پيش نمايان شود.
nروستا از استاندار بوشهر خواست از توليدات و اختراعات موجود حمايت شود.
nاستاندار بوشهر نيز در اين بازديد دستورداد نشستي براي حمايت لازم از مخترع بوشهري تشكيل و امكانات لازم براي رسيدن به توليد انبوه فراهم شود.

مطلب پیشنهادی:   پاسخ

n

nمنبع خبرگزاری ایرنا.

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!