rnrnrn
افتتاح مرکز رشد و فناوري انرژي در خراسان رضوي

افتتاح مرکز رشد و فناوري انرژي در خراسان رضوي

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



افتتاح مرکز رشد و فناوري انرژي در خراسان رضويReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

nمرکز رشد فناوری انرژی خراسان رضوی امروز با حضور معاون پژوهشی وزارت علوم در پارک علمی فناوری خراسان افتتاح شد.
nمهدی نژاد در مراسم بهره برداری از این مرکز گفت : این مرکز زمینه نفت ، گاز و پتروشیمی ، تجاری سازی تجهیزات مورد نیاز صنعت ، امکان بهر ه گیری از انرژیهای تجدید شونده خورشیدی ، باد و زیست توده فعالیت خواهد کرد


————————————-

n.
nاو افزود : این مرکز از موقعیت ممتاز جغرافیایی ( پالایشگاه شهید هاشمی نژاد ) وجود مراکز علمی ودانشگاهی ، نیروی انسانی متخصص و حضوربخش خصوصی در صنعت بر خوردار است.
nمعاون پژوهشی وزارت علوم هم چنین از بهره برداری۲۰ درصدی انرژی خورشیدی در کشور در چند سال آینده خبر داد و افزود : در این خصوص از سال گذشته طرح کلان ملی تولید سیلیکونها در وزارت علوم تصویب شد که جهاد دانشگاهی مازندران در حال اجرای این طرح ۱۰ میلیارد تومانی است.
nاو از تصویب بودجه ۵۰۰ میلیون دلاری صندوق توسعه ملی برای رشد شرکتهای دانش بنیان نیز خبر داد و افزود : در حال حاضر سه هزار ودویست شرکت دانش بنیان درکشور فعال هستند و با این اعتبار تا پایان سال۹۲ این شرکتها به ۶ هزار شرکت خواهد رسید.
nمهدی نژاد همچنین اختصاص اعتبار از سوی مجلس شورای اسلامی با ردیف بودجه ۲۵۰ میلیارد تومانی برای وزارت علوم ، یک میلیارد دلاری طرحهای ملی ودفاعی با همکاری و ارتباط دانشگاه با صنعت خبر داد.
nدر حال حاضر۶ مرکز جامع ، فن آوری اطلاعات وارتباطات ، کشاورزی و انرژی ، گناباد و نیشابور مراکز رشد پارک علمی فناوری خراسان است.
nدر حاشیه این همایش نمایشگاه دستاوردهای ۳۰ شرکت و موسسه حوزه انرژی در پارک علمی وفناوری برپا شد .
nدر این نمایشگاه از سه دستگاه تصفیه شیمیایی روغن ترانسفورماتور،سامانه کنترل لاین بریک وَلو و موتور پمپ بدون آبند که در زمینه نفت و گاز و پتر و شیمی کار برد دارند و برای نخستین بار در کشور به همت متخصصان خراسان رضوی ساخته شده است، رونمایی شد.

مطلب پیشنهادی:   دکتر سلطانخواه خبر داد: تدوین آیین نامه حمایت از استادان و شخصیت های برجسته علمی کشور

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!