rnrnrn
افزايش جمعيت نخبگان كشور به بيش از ۱۱هزار نفر/ ارائه ۲۰ نوع تسهيلات به نخبگان تحت پوشش

افزايش جمعيت نخبگان كشور به بيش از ۱۱هزار نفر/ ارائه ۲۰ نوع تسهيلات به نخبگان تحت پوشش

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



افزايش جمعيت نخبگان كشور به بيش از 11هزار نفر/ ارائه 20 نوع تسهيلات به نخبگان تحت پوششReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

nرييس بنياد ملي نخبگان با اعلام افزايش جمعيت نخبگان كشور به بيش از ۱۱ هزار نفر، از ارائه ۲۰ نوع تسهيلات به نخبگان و استعدادهاي برتر توسط اين بنياد خبر داد.

n

n


————————————-

nبه گزارش خبرنگار علمي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر نسرين سلطانخواه در حاشيه مراسم راه‌اندازي مرحله اول سامانه جامع الكترونيكي مديريت امور و ارتباط با نخبگان و استعدادهاي برتر بنياد ملي نخبگان (ثريا) كه در بنياد نخبگان استان تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار كرد: سامانه ثريا درگاه ارتباطي مستمر بنياد ملي نخبگان با تمام كساني است كه به نحوي با بنياد مرتبط هستند.

n

nوي افزود: همچنين اين سامانه يك بانك اطلاعاتي در خصوص فعاليتهاي بنياد ملي نخبگان است؛ چراكه بنياد ملي نخبگان در يك زمان كوتاه بايد تعداد زيادي از نخبگان را تحت پوشش قرار دهد. همچنين تعداد افراد تحت پوشش بنياد در طي يك فرايند دو ساله و نيمه از مرز دو برابر گذشت.

n

nسلطانخواه با بيان اينكه در حال حاضر بيش از ۱۱ هزار نخبه و استعداد برتر تحت پوشش بنياد ملي نخبگان هستند، گفت: تفاوت اين قشر با ارباب رجوع ساير دستگاه‌ها اين است كه در يك دستگاه اجرايي، ارباب رجوع تنها يك يا دو بار به آن مراجعه مي‌كند و ديگر ارتباط او با دستگاه قطع مي‌شود. در حالي كه بنياد ملي نخبگان با جمعيت يازده هزار نفري نخبگان كه هر سال بر تعداد آنها نيز افزوده مي‌شود، ارتباط چندين ساله دارد. بنابراين نيازمند يك درگاه ارتباطي مستمر است كه هم هوشمند بوده و هم داراي حافظه جهت ثبت سوابق باشد.

مطلب پیشنهادی:   دانشمندان رقص اتم‌ها را ثبت کردند+تصویر

n

n

nدريافت تاييديه سطح سه بنياد ملي نخبگان توسط بيش از ۱۴۰۰ اختراع

n

nوي افزود: علاوه بر اين هر ساله بر جمعيت اقشار مختلف مرتبط با بنياد ملي نخبگان افزوده شده و تسهيلات بنياد نيز افزايش مي‌يابد، بطوريكه در حال حاضر حدود ۲۰ نوع تسهيلات به نخبگان به استعدادهاي برتر ارائه مي‌شود و هر يك از اقشار نخبگان تعدادي از اين تسهيلات را دريافت مي‌كنند.

n

nرييس بنياد ملي نخبگان تصريح كرد: همچنين در حوزه‌ي مخترعان تا كنون بيش از ۱۱ هزار تقاضاي تاييديه علمي اختراع در جشنواره‌هاي بنياد و سامانه‌ي ارزيابي اختراعات واصل شده است از اين بين بيش از ۷ هزار اختراع تاييديه‌هاي اوليه را دريافت كرده‌اند و بيش از ۱۴۰۰ اختراع نيز تاييديه سطح سه بنياد ملي نخبگان را اخذ كرده و در حال حاضر از تسهيلات بنياد ملي نخبگان استفاده مي‌كنند.

n

nوي افزود: اين بدان معنا نيست كه ارتباط بنياد ملي نخبگان تنها با ۱۴۰۰ مخترع است. بلكه ممكن است از بين ۱۱ هزار مخترع قبلي كه تقاضاي تاييديه اختراع را به بنياد ملي نخبگان داده‌اند اختراع خود را بهبود بخشيده و پس از ارزيابي دوباره احتمال دريافت تاييديه را دارند. بنابراين نيازمند يك سيستم هوشمند جهت برقراري ارتباط با حافظه‌ي قوي جهت پردازش و تحليل داده‌ها هستيم كه سامانه‌ي ثريا اين امكان را به بنياد ملي نخبگان مي‌دهد.

n

nبه گفته‌ي سلطانخواه با راه‌اندازي بنيادهاي نخبگان استاني بسياري از ارتباطات نخبگان و استعدادهاي برتر از طريق اين دفاتر استاني برقرار مي‌شود.

n

nتحصيل بيش از يك هزار و ۳۰۰ نخبه و استعداد برتر در دانشگاه صنعتي شريف

n

nرييس بنياد ملي نخبگان خاطرنشان كرد: البته در دانشگاه‌ها و مراكز نخبه‌پروري كه بيشترين تعداد نخبگان و استعدادهاي برتر را دارند دفاتر نمايندگي بنياد ملي نخبگان راه‌اندازي شده است. به عنوان مثال تنها در دانشگاه صنعتي شريف بيش از يك هزار و ۳۰۰ تن از دانشجويان مرتبط با بنياد ملي نخبگان هستند كه بيش از يكسال از راه‌اندازي نمايندگي بنياد ملي نخبگان در اين دانشگاه مي‌گذرد.

مطلب پیشنهادی:   نحوه قیمت گذاری محصولات و خدمات

n

n

nراه‌اندازي نمايندگي بنياد ملي نخبگان در دانشگاه تهران

n

nوي با بيان اين كه دفتر نمايندگي بنياد ملي نخبگان در دانشگاه علوم پزشكي تهران نيز داير شده است، گفت: بنا داريم در سال ۹۱ نيز در چند دانشگاه ديگر از جمله دانشگاه تهران كه بيشترين تعداد نخبگان و استعدادهاي برتر تحت پوشش بنياد ملي نخبگان در اين دانشگاه وجود دارد دفتر نمايندگي بنياد راه‌اندازي كنيم.

‘, ۱, ۲۰, ‘۲۰۱۲-۰۶-۰۱ ۱۲:۴۸:۵۷’, ۷۵۰, ‘

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!