rnrnrn
انحصار دانش فنی تولید مواد ترمیمی دندان شکسته شد

انحصار دانش فنی تولید مواد ترمیمی دندان شکسته شد

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



انحصار دانش فنی تولید مواد ترمیمی دندان شکسته شدReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:
n n

nپژوهشگران پارک علم و فناوری تبریز با ترکیب مواد آلی و معدنی ماده کامپوزیت ترمیمی دندان را بر اساس استانداردهای جهانی تولید کردند.

n

n

n

nحسن توپچی- مجری طرح در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه دانش فنی ساخت مواد کامپوزیت دندانی در اختیار چند کشور محدود است، گفت: دانش فنی این کامپوزیت‌های ترمیمی دندان در انحصار کشور آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی است که فناوری بالایی نیز دارد


————————————-

n.

n

nوی بزرگترین تولید کننده این کامپوزیت‌ها را آمریکا اعلام کرد و یادآور شد: بر این اساس استانداردهای خاصی برای این نوع مواد در نظر گرفته شده است.

n

nتوپچی از اجرای پروژه تحقیقاتی در این زمینه خبر داد و اظهار داشت: در این پروژه تحقیقاتی با استفاده از مواد آلی و معدنی کامپوزیت برای ترمیم دندان عرضه کردیم.

n

nمجری طرح به بیان جزئیات اجرای این طرح پرداخت و خاطر نشان کرد: برای تولید محصول نهایی نیاز به چند مواد اولیه فیلرها داشتیم که برای این امر پس از تولید این مواد، مواد شیمیایی لازم تهیه و با انجام آزمایش‌های خاص و قرار دادن آن در راکتور تهیه شد.

n

nوی مواد اولیه فیلرهای تهیه شده را بر پایه مونومرها ذکر کرد و ادامه داد: پس از تهیه فیلرهای مونومری آن را را با فیلرهای آلی همگن کردیم و درنهایت توانستیم فرمول خاصی برای تولید کامپوزیت برای ترمیم دندان ارائه دهیم.

n

nتوپچی تاکید کرد: کامپوریت تولید شده برای ترمیم دندان مخلوطی از مواد معدنی، آلی و پلیمری است که با اضافه کردن موادی ارتباط میان مواد معدنی و آلی را برقرار کردیم.

مطلب پیشنهادی:   ارتباطات مخابراتی سریع و ایمن با الهام از بال پروانه

n

nاین محقق اساس ارزیابی محصول نهایی را استاندارد تعریف شده آمریکا ذکر کرد و یادآور شد: محصول نهایی تولید شده از سوی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه تهران از لحاظ کلینیکی و از سوی پژوهشگاه پلیمر و پترشیمی از لحاظ خواص فیزیکی و استانداردها تاییدیه دریافت کرد.

n

nتوپچی با بیان اینکه در فاز پایلوت تولید شده است، خاطر نشان کرد: بر اساس تاییدیه‌هایی که برای این محصول دریافت شد اقدام به دریافت مجوز از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تولید کردیم.

n

n

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!