rnrnrn
انعقاد بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان قرارداد در فن بازارها

انعقاد بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان قرارداد در فن بازارها

  • ریحانه مدیری
  • |
  • 15 ژانویه 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



انعقاد بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان قرارداد در فن بازارها

انعقاد بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان قرارداد در فن بازارها
کسب و کار نیوز- دبیر شبکه فن بازار ملی ایران از راه اندازی فن بازار تخصصی حوزه معدن تا پایان سال خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز، محمدصالح خالقی دبیر شبکه فن بازار ملی ایران امروز در نشست مشترک مدیران و کارگزاران فن بازارهای کشور که با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان برگزار شد، عنوان کرد: فن بازار ملی ایران از سال ۸۱ شروع به کار کرده و تاکنون توانسته در همه استان‌های کشور یک فن بازار را راه اندازی کند. وی با بیان اینکه بعد از شروع فعالیت‌های فن بازارها نقشه جامع علمی کشور به موضوع توسعه و ساماندهی این فن بازارها تاکید داشته گفت: فن بازار ملی ایران رویکرد جدید خود را بعد از ابلاغیه شورای عالی انقلاب فرهنگی به معاونت علمی در سال ۹۱ آغاز کرد.

به گفته خالقی، بعد از آن سال‌ها مسئولیت اجرای فن بازارها به پارک فناوری پردیس محول شد و سپس آئین نامه تأسیس شبکه فن بازار بر توسعه فن بازارها و آئین نامه راهبری کارگزاران تجارت فناوری (بروکرهای فناوری) به تدوین رسید.

وی با اشاره به جزئیات شبکه فن بازارهای منطقه‌ای گفت: ۲۰ دفتر فن بازار در شرکت شهرک‌های صنعتی و ۱۱ دفتر فن بازار در پارک‌های علم و فناوری مستقر هستند.

دبیر شبکه فن بازار ملی ایران با اشاره به جزئیات شبکه کارگزاران تجارت فناوری گفت: این شبکه شامل کارگزاران فن بازار منطقه‌ای، کارگزاران توسعه بازار محصولات فناورانه، کارگزاران شناسایی نیاز و حل مساله، کارگزاران فن بازار تخصصی و کارگزاران جذب سرمایه جزو شبکه تجارت جهانی فن بازار ملی ایران هستند. خالقی ادامه داد: به صورت کلی بیش از ۷۰ کارگزار از سراسر کشور زیرمجموعه شبکه کارگزاران تجارت فناوری فن بازار ملی ایران فعالیت می‌کنند.

مطلب پیشنهادی:   ثبت ۴۰ اختراع کاربردی توسط مددجوی کمیته امداد

وی با بیان اینکه کارگزاران تجارت فناوری بر اساس سه شاخص عمومی، تخصصی و آموزشی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و گواهینامه‌های تأیید فعالیت را دریافت می‌کنند.دبیر شبکه فن بازار ملی ایران خاطرنشان کرد: مرکز فن بازار ملی ایران ۳۱ هزار و ۸۱۲ کاربر دارد که بر اساس اطلاعات جدید احصاء شده تا هزار و ۴۳۷ شرکت، ۱۴ هزار و ۳۱۹ محصول و ۸۹۶ تقاضا در مرکز فن بازار ملی ایران وجود دارد. وی با بیان اینکه تاکنون فن بازارهای تخصصی را در حوزه‌های نفت، گاز و پتروشیمی راه اندازی کرده ایم، گفت: همچنین قرار است تا آخر سال با همکاری وزارت صمت فن بازار تخصصی حوزه معدن راه اندازی شود.

خالقی با بیان اینکه شبکه فن بازار ملی ایران ۱۲۰ رویداد تجاری مختلفی را طی این سال‌ها برگزار کرده، گفت: این رویدادها در حوزه تجهیزات پزشکی، شهری، لوازم خانگی، مواد غذایی، پلاستیک و پلیمر، کاشی و سرامیک، سنگ، نفت، تجهیزات پزشکی و تجهیزات ورزشی و توانبخشی، رنگ و پوشش‌های صنعتی شیمیایی و پلیمر، آرایشی و بهداشتی، پساب تا آب بوده است.

وی با بیان اینکه طی سه سال گذشته بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان قرارداد در فن بازارها منعقد شده است، گفت: در زمینه توسعه بازار ۳۷۰ قرارداد بالغ بر ۵۱۰ میلیارد تومان، در حوزه رفع نیاز ۷۵ قرارداد بالغ بر ۵۵ میلیارد تومان، در حوزه سرمایه گذاری ۳۰ قرارداد بالغ بر ۲۳۵ میلیارد تومان منعقد شده است.

دبیر شبکه فن بازار ملی ایران با اشاره به تعداد و میزان قراردادها از ابتدای ۱۴۰۱ گفت: در توسعه بازار تعداد ۵۸ قرارداد بالغ بر ۹۳ میلیارد تومان در حوزه رفع نیاز، ۲۰ قرارداد بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان و در حوزه سرمایه گذاری تعداد ۱۲ قرارداد بالغ بر ۸۳ میلیارد تومان منعقد شده است. خالقی خاطرنشان کرد: در مجموع از ابتدای امسال ۸۴ قرارداد بالغ بر ۱۸۶ میلیارد تومان منعقد شده است.

مطلب پیشنهادی:   بودجه معاونت فناوری برای کارآفرینی صرف می‌شود
05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!