rnrnrn
ایران یکی از ۳ کشور اول منطقه در سلول درمانی/ تاکید بر رعایت کدهای اخلاقی در سلول درمانی

ایران یکی از ۳ کشور اول منطقه در سلول درمانی/ تاکید بر رعایت کدهای اخلاقی در سلول درمانی

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



ایران یکی از 3 کشور اول منطقه در سلول درمانی/ تاکید بر رعایت کدهای اخلاقی در سلول درمانیReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:
n n

nباقر لاریجانی مطرح کرد:

n

nمرکز کبد و گوارش دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اینکه استفاده از سلول های بنیادی در درمان برخی از سرطان ها کاربرد دارد، گفت: دریافت سلول بنیادی از جنین نیاز به چارچوب هایی دارد که با رعایت این چارچوب ها می توان از این روش برای درمان استفاده کرد.

n

n

n

n دکتر محمدباقر لاریجانی در حاشیه چهاردهمین جشنواره بین المللی رویان با اشاره به ارایه مقاله ای در زمینه رعایت اخلاق در سلول درمانی افزود: با توجه به این که سلول درمانی یکی از روش های نوین در همه جای دنیا است از این رو باید کدهای اخلاقی و استفاده از سلول های درمانی رعایت شود.


————————————-

nرئیس مرکز تحقیقات کبد و گوارش ایران را یکی از سه کشور اول منطقه در حوزه سلول درمانی دانست و اظهار داشت: به دلیل محدودیت هایی که استفاده از روش سلول درمانی ایجاد می کند رعایت کردن مسایل اخلاقی برای بیمارانی که مشکلات جسمی دارند باید مد نظر گرفته شود.

n

nوی با بیان این که برخی از مشکلات استفاده از روش های سلول درمانی مشخص نیست، خاطرنشان کرد: استفاده از روش سلول درمانی در حال حاضر در مراکز تحقیقاتی در حال انجام است و معمولاً بیمارانی که با این روش درمان می شوند نیز در محلی ثبت می شود که طی زمان های مختلف مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرند.

مطلب پیشنهادی:   تقویم روز؛ روز اختراعات؛ از لاستیک مصنوعی تا گرامافون

n

nلاریجانی با تاکید بر اینکه استفاده از روش های درمانی جدید دارای معایب و محاسنی است، یادآور شد: این روش در بسیاری از بیماری ها چون دیابت، بیماری های قلبی و عروقی و آرتروز کاربرد دارد ضمن آن که در بیماری های سرطانی نیز از این روش استفاده می شود که در برخی از این موارد اثرات مثبتی نیز دارد.

n

nوی همچنین با تاکید بر ضرورت تعیین منبع استخراج سلول بنیادی خاطرنشان کرد: در صورتی که این سلول ها از بزرگسالان دریافت شود مشکلی ایجاد نمی شود ولی اگر از سلول های جنینی استفاده می شود دارای حواشی مختلفی است که باید کدهای اخلاقی در آن رعایت شود.

n

nرئیس مرکز تحقیقات کبد و گوارش همچنین با تاکید بر اهمیت سن جنین اضافه کرد: دریافت سلول بنیادی از جنین نیاز به چارچوب هایی دارد که با رعایت این چارچوب ها می توان از این روش استفاده کرد.

n

n

nمنبع خبرگزاری مهر

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!