rnrnrn
بانظارت محقق ایرانی ساخته شد؛ دستگاه مترجم زبان اشاره برای رفع موانع ارتباطی ناشنوایان

بانظارت محقق ایرانی ساخته شد؛ دستگاه مترجم زبان اشاره برای رفع موانع ارتباطی ناشنوایان

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



بانظارت محقق ایرانی ساخته شد؛ دستگاه مترجم زبان اشاره برای رفع موانع ارتباطی ناشنوایانReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

nاغلب موانع ارتباطی میان افرادی که می توانند بشنوند و زبان اشاره نمی‌دانند با ناشنوایان وجود دارد، یک گروه از دانشجویان دانشگاه هیوستون با نظارت یک محقق ایرانی دستگاهی را اختراع کرده‌اند که این فاصله را از بین برد.

n

n


————————————-

nبه گزارش خبرگزاری مهر، یک گروه از دانشجویان دانشگاه هیوستون دستگاه قابل حملی را اختراع کرده اند که افراد ناشنوا می توانند از آن برای برقراری ارتباط با افرادی که زبان اشاره نمی دانند استفاده کنند.

n

nدانشجویان مهندسی فناوری و طراحی صنعتی دانشگاه هیوستون در طول ترم گذشته با همکاری یکدیگر طرح اولیه این دستگاه را ارائه داده و نمونه اولیه آن را با عنوان " صدای من" ساختند.

n

nاین دستگاه زبان اشاره را می خواند و آن را به کلمات قابل شنیدن ترجمه می کند.

n

nاخیرا این دستگاه در میان پروژه های دانشجویی انجمن آموزش مهندسی آمریکا مقام نخست را به دست آورد.

n

n

n

nاین دستگاه در نتیجه همکاری آنتونی تران، جفری ستو، عمر گونزالز و آلن تران از گروه مهندسی فناوری و ریک سالیناس سرجیو آلمان و یا هان چن از گروه طراحی صنعتی طراحی شده است.

n

nفرخ عطارزاده استادیار مهندسی فناوری دانشگاه هیوستون و ایون سوک کوان مدیر برنامه طراحی صنعتی این دانشگاه نظارت بر این پروژه را برعهده داشت.

n

nایده اولیه دستگاه " صدای من" یک ابزار در ابعاد تلفنهای همراه است که دارای میکروفنهای داخلی، بلندگو، دوربین و صفحه نمایشگر است. این دستگاه زمانی که زبان اشاره و حرکات کاربر را می خواند روی یک سطح سخت قرار می گیرد و دستگاه شروع به پردازش حرکات می کند و زبان اشاره را به یک صدای الکترونیکی تبدیل می کند. به همین نحو زمانی که این دستگاه صدای فرد را می گیرد آن را به زبان اشاره ترجمه می کند و حرکات این زبان روی صفحه نمایشگر قابل مشاهده است.

مطلب پیشنهادی:   عدم توجه به پژوهش

n

nهدف از طراحی این پروژه برقراری ارتباط جامعه ناشنوا با افرادی بوده که توانایی درک زبان اشاره را ندارند.

n

nبراساس اظهارات این محققان بزرگترین چالش آنها نمونه برداری از پایگاه داده های تصاویر زبان اشاره بوده که دربرگیرنده ۲۰۰ تا ۳۰۰ تصویر برای هر علامت است.

n

nعطارزاده در این رابطه گفت: ما به نتیجه این همکاری و ارائه دستگاه " صدای من" افتخار می کنیم، این دستگاه موانع ارتباطی میان جامعه ناشنوا و جامعه عمومی را می شکند.

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!