rnrnrn
برای اولین بار در کشور؛ جوان كردستانی موفق به اختراع رحل تركيبی قرآن شد

برای اولین بار در کشور؛ جوان كردستانی موفق به اختراع رحل تركيبی قرآن شد

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



برای اولین بار در کشور؛ جوان كردستانی موفق به اختراع رحل تركيبی قرآن شدReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

nدانش آموز مقطع پيش‌دانشگاهی در کردستان توانست با تلاش و پشتكار و علاقه به يادگيری قرآن كريم رحل تركيبی قرآن مجيد را اختراع و به نام خود در كشور به ثبت برساند.

————————————-

n

n

n

n"راميار ديبانژاد" در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ايران (ايسنا)، منطقه كردستان، گفت: پس از هشت ماه كار و تلاش رحل تركيبی قرآن مجيد را كه قابليت پخش صدا و تصوير همزمان، چراغ مطالعه و شارژ آن بوسيله انرژی خورشيدی و برق ۲۲۰ ولت را دارد، طراحی كند و به شماره ۷۲۵۵۴ به نام خود در كشور ثبت كند.

n

n

n

n

n

nوی اظهار كرد: با تلفيق سنت و تكنولوژی توانسته است رحلی را اختراع كند كه همواره احترام به كتاب آ سمانی ما مسلمانان در هنگام مطالعه يادآوری شده و مارا با تاريخ اسلام مانوس‌تر می‌كند.

n

n

n

n

nديبانژاد افزود: استفاده از رحل قرآن به هنگام قرائت يا فراگيری موجب می‌شود علاوه بر احترام به كتاب آسمانی ما مسلمانان، طرز صحيح نشستن به مدت طولانی به هنگام مطالعه را در پيرو جوان اصلاح كرده و بهرمندی از نرم افزار قرآنی تعبيه شده در رحل، يادگيری كتاب آسمانی را برای فراگيران سهل‌تر كرده و به عنوان مدرسی در يادگيری قرآن كاربرد داشته باشد.

n

n

n

n

nوي با بيان اينكه طرح مذكور فاقد نمونه داخلی و خارجی است، ادامه داد: طرح مذكور موجب سهل‌تر شدن يادگيری قرآن و استفاده از رحل در شرايط خاص همچون ماه مبارك رمضان و مناسبت‌های دينی و مذهبی مي‌شود.

مطلب پیشنهادی:   آخرین وضعیت اعزام فضانوردایرانی به فضا

n

n

n

nاين مخترع جوان افزود: طرح ياد شده شامل بسته كامل فراگيری كتاب آسمانی مسلمانان است كه حاوی يك جلد قرآن، چراغ مطالعه، نرم افزار قرآنی و شارژ منابع تغذيه آن بوسيله انرژی خورشيدی (سولار) و هچنين برق ۲۲۰ولت است.

n

n

n

n

n

n

nديبانژاد اظهار كرد: علاوه بر دارا بودن اسپيكر دستگاه قرآن خوان، قابليت اتصال به هندزفری برای شنيداری يك نفر و همچنين قابل اتصال به سيستم صوتی برای شنيداری در مجالس قرآنی و پخش صوت قرآن برای حاضران در جلسه را دارا است تا ياد گيرنده يا فراگيران در دفعات بعدی مطالعه به آسانی به آن دسترسی داشته باشد.

n

n

n

n

n

n

nوی ادامه داد: پايه‌های رحل قابليت تاشو داشته كه همراه داشتن رحل و تجهيزات همراه آن در هر شرايط زمانی و مكانی را برای فراگيران امكان پذير می‌كند ضمن اينكه رحل مذكور نخستين رحل تركيبی است كه در ايران و جهان اختراع شده و فاقد نمونه داخلی و خارجی است.

n

n

n

n

n

nدانش آموز پيش دانشگاهی كردستان افزود: دارا بودن سيستم صوتی و تصويری نمايش قرآن موجب می‌شود كاربر از صوت شيوای قاريان كشور و جهان بهره مند شده و همزمان از روی كتاب قرآن همراه، به مطالعه سوره مورد نظر پرداخته و فراگيری آن را آسان كند.

n

n

n

n

n

n

nوی خاطرنشان کرد: با توجه به اينكه نمونه قابل ارائه به بازار فراهم شده و شركت‌هايی كه در راستای علوم قرآنی فعاليت می‌كنند تمايل خود را به توليد اعلام داشته‌اند، هم اكنون حاميان مالی می‌توانند در توليد رحل تركيبی سرمايه‌گذاری كنند.

مطلب پیشنهادی:   ساخت سامانه جلوگيري از سرقت خودرو روشن در شيراز

n

n

n

n

n

n

n

nديبانژاد يادآور شد: بدون ترديد توليد آن در داخل كشور موجب خواهد شد تا به عنوان بسته‌ای فرهنگی در راستای توسعه و ترويج علوم قرآنی‌ علاوه بر بازارهای داخلی به ساير مجامع اسلامی كه علاقمند به فراگيری قرآن و علوم قرآنی هستند، صادر شود.

‘, ۱, ۲۰, ‘۲۰۱۲-۰۶-۰۹ ۱۰:۵۱:۱۲’, ۷۵۰, ‘

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!