rnrnrn
برترین مخترع زن جهان مدال های طلایش را به آستان قدس رضوی و زلزله زدگان بوشهر اهدا کرد

برترین مخترع زن جهان مدال های طلایش را به آستان قدس رضوی و زلزله زدگان بوشهر اهدا کرد

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



برترین مخترع زن جهان مدال های طلایش را به آستان قدس رضوی و زلزله زدگان بوشهر اهدا کردReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

nپزشک ایرانی برترین مخترع زن جهان در جشنواره ژنو ۲۰۱۳، مدال های طلای خود را به موزه آستان قدس رضوی و زلزله زدگان بوشهر اهدا کرد.
nدکتر زهرا علیزاده ثانی با اختراع دستگاه تعیین میزان تنگی عروق قلب با استفاده از روش های ریاضی، مدال طلا، جایژه ویژه و کاپ برترین مخترع زن جهان را در چهل و یکمین جشنواره علمی بین المللی اختراعات ژنو در سال ۲۰۱۳ کسب کرده است


————————————-

n.
nاین اختراع دو دیپلم افتخار جشنواره بین المللی اختراعات ژنو را نیز از آن خود کرد.
nاین پزشک فوق تخصص تصویربرداری قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: بوسیله این دستگاه و با روش های ریاضی و نرم افزاری، میزان تنگی عروق کرونر بیمار پیش بینی شده و نیاز بیمار قلبی به عمل آنژیوگرافی که یک عمل تهاجمی و پر هزینه است، مشخص می شود.
nدکتر علیزاده افزود: این دستگاه می تواند در بیمارستان ها، اورژانس ها و کلینیک های سرپایی و توسط افرادی که علم پایه پزشکی را بدانند، مورد استفاده قرار گیرد و از انجام روش های پرخطر برای تشخیص تنگی روق قلب پیشگیری کند.
nوی خاطر نشان کرد: اختراع این دستگاه حاصل یک کار تیمی با همکاری سه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دانشگاه صنعتی شریف و بیمارستان شهید رجایی تهران در مدت سه سال انجام شده است.
nبه گفته وی، کاربرد این دستگاه بر روی بیش از ۳۰۰ بیمار قلب و عروق در مشهد و تهران با موفقیت صورت گرفته است.
nوی خاطر نشان کرد: دو نفر از دانشجویان فوق لیسانس دانشگاه صنعتی شریف با نام های ˈروح الله علیزاده ثانیˈ و ˈسید محمد جواد حسینیˈ برای اختراع این دستگاه زحمات فراوانی کشیده اند.
nوی در حالی که که اشک در چشمانش حلقه زده است در جمع خبرنگاران گفت : هر چه دارم از امام رضا (ع) دارم و در همین جا مدال طلای جشنواره ژنو که با تایید اکثریت رای هیات داوران به ایران اهدا شده است را به موزه آستان قدس رضوی اهدا می کنم.
nدکتر علیزاده که در زلزله طبس، خواهرش را از دست داده است، دیگر جایزه خود که مدال طلای ویژه جشنواره ژنو است را به مردم زلزله زده بوشهر اهدا کرد.
nدر همین راستا نشان ویژه افتخار دانشگاه علوم پزشکی مشهد از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به دکتر ˈزهرا علیزادهˈ اهدا شد.
nدر چهل و یکمین جشنواره ژنو که سالانه در شاخه های مختلف نظیر پزشکی، مهندسی و فرهنگی برگزار می شود، ۴۵ کشور جهان شرکت کرده بودند.

مطلب پیشنهادی:   پاسخ

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!