rnrnrn
بر خلاف باور عمومی؛ توماس ادیسون مخترع لامپ نیست!

بر خلاف باور عمومی؛ توماس ادیسون مخترع لامپ نیست!

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



بر خلاف باور عمومی؛ توماس ادیسون مخترع لامپ نیست!Reviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:
nعموم مردم توماس ادیسون را به عنوان مخترع لامپ تصور می‌کنند. اگر شما هم تاکنون بر این باور بوده‌اید بد نیست بدانید که حقیقت آن است که وی تنها تلاش‌هایی در جهت بهبود و توسعه اختراع‌های قبلی برای ارائه نسخه‌ای تجاری از آن را انجام داده و در واقع نمی‌توان گفت که لامپ اختراع ادیسون است!

n

n

n

nفارنت: فرآیند اختراع لامپ برق از سال ۱۸۰۰ توسط یک مخترع ایتالیایی یعنی الساندرو ولتا از یک شرکت سازنده سیم‌های برق به نامVoltaic  آغاز شد. وی اولین مدار الکتریکی را تولید کرد. درست در همان سال، محقق انگلیسی، هامفرِی دِیوی اولین لامپ برق را تولید کرد

n

n


————————————-
.

n

n

nدر چند دهه بعدی، بیش از ۲۰ مخترع دیگر برروی تولید لامپ‌هایی با زمان کار بالا کار کردند و درسال ۱۸۷۹ ادیسون، اولین شخصی بود که توانست این کار را به سرانجام برساند. لامپ تولیدی وی می‌توانست برای حدود ۱۵۰۰ ساعت روشن باشد که در مقایسه با لامپ‌های قبلی که تنها برای چند دقیقه می‌توانستند روشن باشند فوق‌العاده به نظر می‌رسید.

n

n

n

n

n

nاطلاعات بیشتر درباره  لامپ برق :

n

nشریک ادیسون، نیکلا تسلا، تکنولوژی جریان متناوب (AC) را اختراع کرد که از شارش جریان الکتریکی در چندین جهت استفاده می‌کند. این اختراع تسلا، گامی مهم برای تولید وسایل الکتریکی و روشنایی در طی سال‌های بعدی شد. نام تسلا اکنون به افتخار او بعنوان یک واحد الکتریکی بکار برده می‌شود.

n

n

nدر سال ۱۸۸۲، اولین سری لامپ‌های رشته‌ای توسط یکی از شرکای توماس ادیسون درجهت تزئین یک درخت کریسمس استفاده شد.

n

n

nلامپ‌های معمولی تنها از ۱۰ درصد انرژی مصرفی برای تولید نور استفاده می‌کنند و درنتیجه بازده پایینی دارند. در سال ۲۰۰۵ ، برزیل و ونزوئلا اولین کشورهایی بودند که یک فاز را از لامپ‌های برق حذف کردند. اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا هنوز از این روند استفاده می‌کنند.

مطلب پیشنهادی:   نجات عابران پیاده از دست رانندگان حواس پرت با فناوری جدید هوندا
05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!