rnrnrn
به همت انجمن علمی مهندسی شیمی و نفت

به همت انجمن علمی مهندسی شیمی و نفت

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



به همت انجمن علمی مهندسی شیمی و نفتReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

n

nبه گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام‌نور شیراز، این نمایشگاه به مدت سه روز و با هدف آشنایی دانشجویان با طرح‌ها و اختراعات در زمینه شیمی و نفت، آشنائی با طرح‌ها و ایده‌های مخترعان این استان، ایجاد انگیزه و فراهم آوردن فرصت برای دانشجویان علاقمند به پژوهش و اختراع و آموزش نحوه ثبت اختراع برگزار شد.

n

nدر این نمایشگاه دانشجویان با طرز ساختن، فرآوری و کارکرد پنج اختراع در حوزه شیمی با عناوین لباس ضد چاقو، پودر جوش فضایی، مایع ضدضربه و ضدانفجار، پلیت برد منعطف الکتریکی و رنگ «u.v» ماورای بنفش آشنا شدند


————————————-

n.

n

nدر خبر دیگری از همین منبع، عنوان‌ شده مسابقات گلایدرهای دست پرتاب با حضور دانشجویان رشته مکانیک و هوا و فضای دانشگاه پیام نور شیراز برگزار شد.

n

nدر این ‌سری از مسابقات هشت تیم سه نفره متشکل از دانشجویان رشته مکانیک و هوا و فضای دانشگاه پیام نور شیراز به مدت یک روز در سالن ورزشی شهید شاه‌چراغی این دانشگاه به رقابت پرداختند.

n

nاین مسابقات طبق آخرین آیین‌نامه‌های مسابقات کشوری و با حضور داورانی از اساتید دانشگاه و با هدف ایجاد علاقمندی و سوق دادن دانشجویان نخبه و بالقوه دانشگاه به سمت صنعت هوا و فضا و ایجاد فضای کارهای عملی در کنار مفاهیم تئوری و همچنین انتخاب دو تیم برتر دانشگاه برای اعزام به مسابقات گلایدر دست پرتاب دانشگاه امیر کبیر تهران انجام شد.

n

nدر مرحله نخست، گلایدرها توسط اساتید دانشگاه و داوران مورد بازدید و ارزیابی قرار گرفتند و در مرحله بعد به انجام تست‌هایی مانند وزن گلایدر و طول بال و برد بیشینه پرادخته شد و گلایدرهای دانشجویان با توجه به معیارهای زمان و برد پرواز، زیبایی طراحی و ساخت مورد ارزیابی قرار گرفتند و تیم برگزیده اعلام شد.

مطلب پیشنهادی:   تجاری سازی اختراعات و تحقیقات

n

nدر این دوره از مسابقات تیم دانشجویی شهید دوران و تیم دانشجویی «آسمان» به ترتیب مقام‌های اول و دوم را کسب و به مسابقات کشوری امیر کبیر معرفی شدند.

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!