rnrnrn
تحیقات نشان می دهد دو زبانه ها دارای انعطاف ذهنی و حافظه قوی هستند

تحیقات نشان می دهد دو زبانه ها دارای انعطاف ذهنی و حافظه قوی هستند

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



تحیقات نشان می دهد دو زبانه ها دارای انعطاف ذهنی و حافظه قوی هستندReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:
n

n

n

n

n

nمحققان اعلام کردند افرادی که می توانند به ۲ زبان به صورت روان صحبت کنند دارای سطح بالاتری از انعطاف ذهنی نسبت به تک زبانه ها هستند.

n

n

n

n

nمحققان اعتقاد دارند که مهارت تسلط به ۲ زبان عملکرهای اجرایی مغز را چون حافظه کاری و توانایی انجام چند کار همزمان و حل مسئله ارتقا می دهد.

n

nروانشناسان معتقدند درحالی که ۲ زبانه ها به نظر می رسد همه وقت از هر ۲ زبان خود استفاده می کنند، این افراد به ندرت به صورت اتفاقی از واژگان استفاده می کنند، چرا که آنها تلاش می کنند هر ۲ زبان را به طور همزمان کنترل کنند


————————————-

n.

n

nجودیت کرول استاد روان شناسی، زبان شناسی و مطالعات زنان در دانشگاه پن استیت با اشاره به مزایای دوزبانه بودن گفت: وقتی که تمام مدت تغییر زبان می دهید ماهیچه های ذهنی تقویت شده و عملکرد اجرایی ارتقا می یابد.

n

nاین تحقیق که در مجله مرزهای روانشناسی منتشر شده است نشان می دهد که دوزبانه های ماهر هر دو زبان را در هر زمانی به صورت فعال دارند.

n

nمحققان با اشاره به توانایی دوزبانه ها که به ندرت یک واژه را به زبان ناخواسته بیان می کنند، اظهار داشتند که این افراد دارای توانایی کنترل هر دو زبان برای انتخاب زبانی هستند که می خواهند به آن تکلم کنند.

n

nمحققان زبان شناس در این دانشگاه دو آزمایش مجزا اما مرتبط انجام دادند تا دوزبانه بودن را بررسی کنند. آزمایشها نشان داد که هر دو زبان در یک زمان فعال هستند.

مطلب پیشنهادی:   نشانی

n

nاین تحقیق شواهدی برای این دیدگاه سنتی فراهم می کند که مهارتهای افراد دو زبانه مانع از رشد شناختی آنها می شود.

n

n

nمنبع خبرگزاری مهر

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!