rnrnrn
تشخیص دیابت با بررسی بوی میوه ای تنفس

تشخیص دیابت با بررسی بوی میوه ای تنفس

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



تشخیص دیابت با بررسی بوی میوه ای تنفسReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:
n
n

nشیمیدان های دانشگاه پیتسبورگ از فناوری سنجنده ای رونمایی کرده اند که می تواند به طور قابل توجهی تشخیص و نظارت بر دیابت را از طریق تنفس بیمار، تسهیل کند.

n

n

n

nبه گزارش خبرگزاری مهر، حتی پیش از آنکه آزمایش خون تجویز شود، افراد مبتلا به دیابت اغلب می توانند نشانه ها بیماری را از طریق بوی "میوه ای"  تنفس شان که به خاطر افزایش سطح گلوکز ایجاد می شود، تشخیص دهند. از این رو محققان دانشگاه پیتسبورگ به فکر استفاده از این زیست نشانگر به عنوان یک ابزار تشخیصی احتمالی افتادند


————————————-

n.

n

n"الکساندر استار" پژوهشگر ارشد این پروژه و استادیار شیمی این دانشگاه گفت: وقتی که دیابت در فردی  تشخیص داده می شود، بیمار باید تا پایان عمر، بیماری خود را تحت نظارت داشته باشند.

n

nوسایل نظارتی کنونی عمدتا بر پایه تحلیل گلوکز خون کار می کنند و از این رو ساخت یک دستگاه جایگزین که غیرتهاجمی و ارزان باشد و بتواند از روی تنفس وضعیت بیمار را تحلیل کند می تواند به طور کامل شیوه خود نظارتی بر بیماری را تغییر دهد.

n

nاین پژوهشگران از راهبری موسوم به سل- ژل استفاده کردند – شیوه ای برای استفاده از مولکول های کوچک ( اغلب در مقیاس نانویی) برای تولید مواد جامد.

n

nاین گروه از پژوهشگران، دی اکسید تیتانیوم را با نانولوله های کربنی ترکیب کردند این نانو لوله ها مانند سیخ کباب، عمل و این ذارت را در کنار یکدیگر حفظ می کند.

مطلب پیشنهادی:   آیا آنتی بیوتیک‌ها به چشم انسان آسیب وارد می کنند؟

n

nدی اکسید تیتانیوم  یک ترکیب غیرآلی است که که عمدتا  در محصولات مراقبتی مانند لوازم آرایشی بهداشتی استفاده می شود.

n

nدانش پژوهان به این علت از نانو لوله ها استفاده کردند که محکم تر از فولاد و ریزتر از هر مولفه دیگری از وسایل الکترونیکی برپایه سیلیکون هستند.

n

nاین شیوه که محققان آن را به شوخی " دی اکسید تیتانیوم بر روی چوب" می خوانند به طور موثری خواص الکتریکی این لوله ها را با قدرت نور روشن کننده دی اکسید تیتانیوم ترکیب می کند.

n

nآنها سپس دستگاه سنجنده ای با استفاده از این مواد به عنوان نیمه رسانای الکتریکی ساخته و مقاومت الکتریکی (سیگنال سنجنده) را اندازه گیری کردند.

n

nمحققان دریافتند این حسگر می تواند با نور برای تولید شارژ الکتریکی روشن شود. این امر آنها را تشویق کردند تا این "کباب" حسگر را زیر نور فرابنفش "بپزند" و از این طریق بخار استون (بوی میوه ای تنفس) را که حساسیت کمتری نسبت به آن گزارش شده بود اندازه گیری کنند.

n

nاستار گفت: اندازه گیری های ما ظرفیت های تشخیصی فوق العاده ای دارد. اگر چنین حسگری امکان ساخت و تجاری سازی بیابد، می تواند شیوه نظارت بیماران بر سطح قند خوشان را متحول کند.

n

nاین محققان اکنون در حال کار بر روی نمونه اولیه این حسگر هستند که قرار است به زودی بر روی تنفس انسانی مورد آزمایش قرار گیرد.

n

n

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!