rnrnrn
تصویر لورفته از گجتهای جاسوسی آینده

تصویر لورفته از گجتهای جاسوسی آینده

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



تصویر لورفته از گجتهای جاسوسی آیندهReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:
n

n

n

n

n

n
n

nکارشناسان امنیتی یک شرکت فنلاندی تصاویر لو رفته از بروشورهای یک ابزار جاسوسی را کشف کرده اند که گفته می شود نسل آینده گجتهای جاسوسی است.

n

n

n

n

n براساس این بروشورها که گفته شده متعلق به شرکت امنیت نرم افزاری فین فیشر است که دربرگیرنده یک جلیقه پوشیدنی است که جزئیات تلفنهای همراه اطراف خود را گرفته و از این اطلاعات برای دنبال کردن محل تقریبی آنها استفاده می کنند.

n

nسایر تصاویر لو رفته توسط کارشناسان امنیتی اف- سکیور(F-Secure) کشف شده نشان دهنده یک کار حافظه است که برای به سرقت بردن نام کاربری و کلمه عبور یک شبکه وایرلس برای بدست آوردن جزئیات شخصی و همچنین اطلاعات بانکی کاربر حتی در صورت رمزگذاری بودن شبکه به کار می رود


————————————-

n.

n

n

n

nاین دستگاه قابل پوشیدن جلیقه ای به ابعاد ۴۱ در ۳۳ در ۱۸ سانتیمتر است و ظرف ۹۰ ثانیه یک شماره را از یک دستگاه موبایل نزدیک خود اسکن می کند و شماره منحصر به فرد شناسه آن را بدست آورد. به این شماره هویت تجهیزات موبایل بین‌المللی (international mobile equipment identity) یا هویت بین المللی مشترک تلفن همراه (international mobile subscriber identity) گفته می شود.

n

nبراساس ادعای این بروشور این دستگاه روی هر شبکه موبایل در هر کشوری کار می کند و می تواند برای دنبال کردن تلفنهای داخل اتومبیلهای درحال حرکت به کار رود. درمیان سایر گجتهایی که در اسناد فاش شده قرار دارد یک کیف و یک آنتن اتومبیل است که می تواند شماره های منحصر به فرد هر تلفن همراه را ثبت کند.

مطلب پیشنهادی:   یک ربات

n

nوقتی که یک جاسوس یا یک هکر این هویت یا شماره منحصر به فرد را در اختیار داشته باشد می تواند محل تلفن و در نتیجه صاحب آن را شناسایی کند.

n

nاین ابزارهای جاسوسی همچنین در کنار یو اس بی است که به آن "Fin USB" گفته می شود آمده، دستگاهی که برای آلوده کردن رایانه ‌ها به نرم افزارهای مخرب با هدف سرقت نام کاربری و رمز عبور در شبکه‌های بی سیم مورد استفاده قرار می گیرد.

n

n

nمنبع : خبرگزاری همر

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!