rnrnrn
تــوليد انــرژي از جـاذبه زمين

تــوليد انــرژي از جـاذبه زمين

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



تــوليد انــرژي از جـاذبه زمينReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

nمخترع ايراني كه به علت ثبت ۳ اختراع موفقيت‌آميزش به عنوان تنها برگزيده چندين جشنواره ايراني و بين‌المللي شناخته شده هم‌اكنون در آستانه ثبت چهارمين اختراعش قرار دارد.
nمخترع ۵۰ ساله كه مصطفي حدادي نام دارد داراي ديپلم فني و حرفه‌اي در رشته مكانيك است که با اعلام خبر به اتمام رسيدن چهارمين اختراعش پس از ۲۰ سال تلاش به خبرنگار گفت: «از كودكي به تحقيقات علاقه فراوان داشتم.


————————————-

nوقتي به جواني رسيدم دريافتم يكي از نگراني‌هاي بزرگ دانشمندان در سراسر دنيا موضوع آلودگي كره زمين و مشكلاتي است كه سوخت‌هاي فسيلي ايجاد مي‌كنند. از اين رو به سهم خود و با توجه به مطالعاتي كه در اين زمينه داشتم تصميم گرفتم براي كشورم اقدام‌هايي انجام دهم.
nاز این رو با توجه به فراواني انرژي‌هاي تجديدپذير به ویژه انرژي‌هاي امواج كه تنها يك دو هزارم آن جوابگوي مصرف برق كره زمين و به طور كامل تجديدپذير و پاك است مرا برآن داشت تا تمام طرح‌هايم را بر اين اساس تعريف كنم. بنابراين از زمان شروع به تحقيق درباره نخستين اختراعم طرحي ريختم كه سرانجام پس از ۲۰ سال تحقيقات و انجام ۹۰۰ آزمايش خطا
nو ۴ آزمايش مثبت بالاخره موفق شدم آن را به مرحله اجرا درآورم. وي افزود: از اين طرح كه نيروگاه ثقل‌گريز توليد انرژي از جاذبه زمين نام دارد مي‌توان در چاه‌هاي نفت و پتروشيمي استفاده كرد.»
nاين مخترع در ادامه گفت: البته در جريان تحقيقاتم در اين باره سه طرح ديگر را زودتر به ثمر رساندم. نخستين اختراعم كه پيشرفته‌تر از دستگاه خارجي‌اش است درخصوص توليد انرژي الكتريسيته از امواج دريا است كه «ويو فاور» نام دارد كه پس از سه سال تلاش و هزينه‌اي بالغ بر ۸۰ ميليون تومان به سرانجام رسيد. وي گفت: اين دستگاه براساس پروژه صنعتي «ويو فاور» دنيا طراحي و ساخته شده است كه ويژگي‌هاي منحصر به فردي در دنيا دارد.
nمهمترين كارايي اين دستگاه اين است كه جهت و ارتفاع موج برايش مهم نيست. چرا كه قابليت دريافت هر موج با هر ارتفاع و از هر جهت را دارد و داراي انبار الكترونيك هيدروليك است و مي‌تواند حدود ۴۵ دقيقه تا يك و نيم ساعت بدون موج به كارش ادامه دهد. همچنين اين دستگاه، از يك موج بيش از ۱۶۰ حركت خطي را دريافت می‌کند و به مرحله بعدي انتقال مي‌دهد و به دليل شناور بودن به هيچ عنوان غرق نمي‌شود
nحتي با سونامي!
nوي درباره دومين اختراع به ثبت رسيده‌اش نيز گفت: اين دستگاه كه يك نيروگاه برق آبي است با نيروي آب و جاذبه كار مي‌كند و هفتاد نام دارد. اين دستگاه كه در رودخانه نصب مي‌شود، آب آرام رودخانه را دريافت مي‌كند و قادر به پمپاژ آن به ارتفاع است. همزمان نيز الكتريسيته توليد مي‌كند كه نيازي به انرژي خارجي هم ندارد.
nوي درباره سومين اختراعش نيز گفت: اين دستگاه كه پمپ هيدروليك و هيدرو موتور با دبي و فشار بالا و بدون حركت سينوسي مي‌باشد به دليل تكنيك جديد و هندسه تركيبي، داراي دبي بسيار بالا و فشار بالا است كه جزو صنايع مادر دنيا محسوب مي‌شود. وي گفت: من درخصوص ثبت سه‌اختراعم نيز از ساير دانشگاه‌ها و مراكز علمي كشور تاييديه دريافت كردم و اختراعاتم را نيز به ثبت رسانده‌ام.
nگفتني است مخترع ميانسال اختراعات خود را در جشنواره دستاوردهاي علمي و فناوري ستاد توسعه فناوري انرژي‌هاي نو كه صبح يكشنبه با حضور رئيس‌جمهوري در پژوهشگاه نيرو آغاز به كار كرد به نمايش گذاشته بود.

مطلب پیشنهادی:   پاسخ

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!