rnrnrn
تمدید شرکتهای دانش بنیان

تمدید شرکتهای دانش بنیان

  • mazinani
  • |
  • 09 مارس 2024
  • |
  • بدون دیدگاه



تمدید شرکتهای دانش بنیان

فرآیند تمدید چیست؟

شرکتهایی که به عنوان نوپا، نوآور و فناور به تایید کارگروه می‌رسند بعد از گذشت مدت اعتبار تعیین شده، مجدداً براساس آخرین آیین‌نامه و قوانین ارزیابی مورد بررسی قرار می‌گیرند.

نحوه اطلاع‌رسانی به شرکت جهت تمدید چگونه است؟

نیازی به تماس و پیگیری از سوی شرکت نمی‌باشد. در زمان مقرر شده برای تمدید، شرکت وارد فرآیند تمدید گردیده و به شرکت اطلاع‌رسانی صورت می‌گیرد. البته دبیرخانه کارگروه مجاز است زودتر از زمان مقرر شده نیز شرکتها را وارد فرایند تمدید نماید.

شرکت‌ها چگونه وارد فرآیند تمدید می‌گردند؟

دسترسی ثبت‌نام برای شرکتهای نوپا، نوآور و فناور، بعد از گذشت پنج سال برای شرکت های نوپا و سه سال برای شرکت های نوآور و فناور از تاریخ تایید و یا به تشخیص دبیرخانه کارگروه شرکتها و موسسات دانش‌بنیان باز شده و وارد فرآیند ارزیابی تمدید می‌گردد. در آن زمان برای شرکت پیامک اطلاع‌رسانی ارسال می‌شود. شرکت موظف است در مدت یک هفته نسبت به بروزرسانی اطلاعات کارتابل خود اقدام و درخواست جدید ارزیابی را به دبیرخانه کارگروه شرکتها و موسسات دانش‌بنیان ارسال نماید.

تبصره:‌‌ بر اساس تشخیص شوراهای تخصصی، اگر شرکت با اطلاعات و محصولات قبلی قابلیت تایید داشته باشد، با همان وضعیت قبلی بررسی و مورد تایید قرار می‌گیرد. این کار جهت تسهیل فرایند ارزیابی این شرکتها انجام می‌گیرد و البته اگر شرکت، محصولات و ادعاهای جدید داشته باشد می تواند درخواست بررسی مجدد بدهد.

براساس تشخیص شوراهای تخصصی، اگر شرکت شرایط بررسی با اطلاعات و محصولات قبلی را نداشته باشد، دسترسی ثبت‌نام شرکت باز می‌گردد. در آن زمان برای شرکت پیامک اطلاع رسانی ارسال می‌شود. شرکت موظف است در مدت یک هفته نسبت به بروزرسانی اطلاعات کارتابل خود اقدام و درخواست جدید ارزیابی را به دبیرخانه کارگروه شرکتها و موسسات دانش‌بنیان ارسال نماید.

مطلب پیشنهادی:   دستاوردهای پژوهشی از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان تجاری‌سازی می‌شود

فرآیند درخواست بررسی مجدد برای شرکت‌هایی که با همان وضعیت قبلی بررسی و مورد تایید قرار می‌گیرند و محصولات و ادعاهای جدید داشته باشند، چگونه است ؟

کافی است شرکت به بخش درخواست بررسی مجدد در کارتابل خود مراجعه و اقدام به ارسال درخواست نماید. در این بخش، نیازی به تکمیل فرم بررسی مجدد نیست و شرکت می‌تواند در قالب یک نامه درخواست ارزیابی مجدد خود را با قید علت (تغییر نوع، ارزیابی محصول جدید، تغییر شرط فروش و …) ارسال نماید. دسترسی چنین شرکتهایی بدون بررسی فنی دبیرخانه، پس از هماهنگی با شرکت بازگشایی خواهد شد.

شرایط تایید شرکت‌ها در فرآیند تمدید شرکتهای دانش بنیان چگونه است؟

شرکتها در فرآیند تمدید بر اساس آخرین آیین‌نامه ارزیابی شرکتها و موسسات دانش بنیان بررسی می‌گردند. بدیهی است ممکن است که بر اساس آخرین آیین‌نامه ارزیابی برخی شرکتهای تمدیدی، شرایط شرکتهای دانش‌بنیان را کسب نکرده و عدم تایید گردند.

کلیه درخواستهای شرکت‌های متقاضی دانش‌بنیان (اولین بار، تمدیدی و بررسی مجدد)، بر اساس آخرین آیین‌نامه ارزیابی منعکس شده در سامانه دانش‌بنیان بررسی می‌شوند.

آیا شرکت در زمان ارزیابی فرآیند تمدید می‌تواند از تسهیلات دانش‌بنیان استفاده نماید؟

بله، تا زمان نهایی شدن نتیجه ارزیابی، نتیجه قبلی معتبر است و شرکت می‌تواند از تسهیلات دانش‌بنیان استفاده نماید.

در صورت عدم همکاری شرکت‌ها در فرآیند ارزیابی تمدید، چه اتفاقی می افتد؟

 در صورت عدم همکاری شرکتها در ارائه مدارک لازم به کارشناسان فنی، شرکت عدم تایید شده و از لیست شرکتهای دانش‌بنیان خارج می‌گردد. در صورت درخواست مجدد شرکت، فرآیند ارزیابی می تواند تکرار شود و شرکت به صورت کامل ارزیابی می گردد.

مطلب پیشنهادی:   ارزشگذاری شرکت های دانش بنیان
05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!