rnrnrn
توانایی تولید ۷۵درصد تجهیزات نفتی را داریم/

توانایی تولید ۷۵درصد تجهیزات نفتی را داریم/

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



توانایی تولید 75درصد تجهیزات نفتی را داریم/Reviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:
n

n

n

n

nمعاون وزیر نفت:

n

nتوانایی تولید ۷۵درصد تجهیزات نفتی را داریم/ مصرف۲۶۰میلیون بشکه نفت و گاز تا ۲۰۵۰

n

nمعاون پژوهشی وزیر نفت از تدوین نقشه راه تولید تجهیزات صنایع فراساحلی خبر داد و گفت: قادر به تولید ۷۵ درصد از تجهیزات صنایع نفت در داخل کشور هستیم”
————————————-
.

n

n

n

n

nبه گزارش خبرنگار مهر، دکتر مقدم در پنجمین همایش صنایع فراساحلی با تاکید بر جایگاه برتر نفت و گاز در تأمین انرژی افزود: از سال ۲۰۱۰ در دنیا حدود ۱۶۰ میلیون بشکه نفت مصرف شده است در حالی که این میزان در سال های جاری به ۲۶۰ میلیون بشکه نفت و گاز رسیده است.

n

nمعاون پژوهشی وزیر نفت در حالی که این میزان برای سال ۲۰۵۰ به ۲۶۰ میلیون بشکه نفت و گاز خواهد رسید.

n

nوی با بیان اینکه تامین این میزان نفت و گاز میسر نیست، اظهار داشت: در دنیا تراز ۹۳ میلیون بشکه را برای سال های آتی در نظر گرفته اند.

n

nوی همچنین با اشاره به رشد توسعه برخی از کشورها یادآور شد: پیش بینی می شود که در سال های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۵ مصرف انرژی در کشورهای آسیا به ویژه برای کشورهای چین و هند بسیار افزایش یابد که این امر به دلیل شتاب روزرسان این کشورها است.

n

nمقدم با تأکید بر اینکه ادامه این روند در آینده عدم تعادل انرژی را به دنبال دارد، خاطرنشان کرد: از این رو در بسیاری از کشورها بر توسعه فناوری متمرکز شده اند که این امر پدیده انحصار را ایجاد خواهد کرد.

مطلب پیشنهادی:   خودروی تاشو هم به بازار آمد!

n

nوی با تاکید بر اینکه از این رو باید دارایی هایی که از نفت و گاز عاید کشور می شود صرف دستیابی به فناوری و حقوق نفت شود، ادامه داد: در این راستا باید برنامه ریزی هایی برای رویکرد دانش بنیان در این حوزه صورت گیرد.

n

nمعاون پژوهشی وزارت نفت در ادامه با اشاره به برخی از آمارها در حوزه دستیابی به فناوری اضافه کرد: در این زمینه نقشه راه تولید تجهیزات و بهره برداری از منابع نفتی و گازی در آب های عمیق در دستور کار قرار گرفته است.

n

nوی از ایجاد کنسرسیومی در این زمینه خبر داد و یادآور شد دانشگاه های صنعتی شریف، اصفهان، علوم تحقیقات قزوین و انجمن های دریایی با مشارکت یکدیگر اقدام به دستیابی فناوری های فراساحلی خواهد کرد.

n

nمقدم همچنین با تأکید بر اینکه در حال حاضر قادر به تولید ۷۵ درصد از تجهیزات صنایع نفت در داخل کشور هستیم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر به دانش فنی سیستم های گردنده چون پمپ ها و توربین ها دست یافتیم که تحولات بزرگی در این زمینه است.

n

nوی همچنین با تأکید بر توجه بیشتر که در حوزه های آب های عمیق اظهار داشت: با توجه به اهمیت این حوزه از محققان و دانشگاه ها درخواست می شود تا در این حوزه تحقیقات بیشتری را انجام دهند.

n

n

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!