rnrnrn
تولید صنعتی بیواتانول از مواد سلولزی

تولید صنعتی بیواتانول از مواد سلولزی

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



تولید صنعتی بیواتانول از مواد سلولزیReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:
n

n

n

n

nمعاون علمی رئیس جمهور خبر داد:

n

nتولید صنعتی بیواتانول از مواد سلولزی

n

nمعاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تولید صنعتی بیواتانول از مواد سلولزی را از دستاوردهای محققان در حوزه انرژی‌های نو ذکر کرد و گفت: به منظور عرضه دستاوردهای محققان در این حوزه جشنواره‌ای از فردا یکشنبه ۲۹ اردیبهشت برگزار می‌شود”
————————————-
.

n

n

n

n

nبه گزارش خبرنگار مهر، دکتر نسرین سلطانخواه در نشست خبری پیش از ظهر امروز شنبه رسیدن به جایگاه نخست در حوزه‌های علمی و اقتصادی را از تاکیدات سند چشم انداز کشور تا افق ۱۴۰۴ ذکر کرد و افزود: برای رسیدن به این جایگاه نیاز به رشد ۸٫۹ درصدی اقتصادی داریم که زیر ساخت اصلی آن انرژی الکتریسته است.

n

nمعاون علمی و فناوری ریاست جمهوری استفاده از انرژی‌های تجدی پذیر را از رویکردهای اصلی کشورهای دنیا در حوزه تولید انرژی دانست و افزود: از آنجایی که انرژی‌های فسیلی تمام شدنی است استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر در دستور کار معاونت قرار گرفت و متعاقب آن ستاد توسعه فناوری‌ انرژی‌های نو در معاونت علمی شکل گرفت.

n

nوی ترویج و فرهنگ سازی و ایجاد زیر ساخت‌ها و فراهم کردن زمینه‌ تحقیقات در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی را از ماموریت‌های این ستاد نام برد و یادآور شد: حاصل تلاش‌های این ستاد مشارکت ۶۰ دانشگاه در اجرای ۱۴۰ پروژه تحقیقاتی در حوزه انرژی‌های نو بوده است.

n

nسلطانخواه طراحی و ساخت تجهیزات آزمایشگاهی و تولید مواد اولیه را از دیگر موفقیت‌های این مراکز ذکر کرد و ادامه داد: علاوه بر این محققان کشور موفق به تولید نیمه صنعتی بیواتانول از مواد سلولزی شدند و واحد صنعتی آن در خوزستان راه اندازی شد.  

مطلب پیشنهادی:   اختراع سامانه كمك پزشكي توسط كارمند فرودگاه كرمان

n

nوی از برگزاری جشنواره‌ ای برای عرضه این دستاوردها خبر داد و اضافه کرد: در این راستا اقدام به برگزاری نمایشگاهی با هدف توجه مسئولان به حوزه انرژی‌های نو، و فرهنگ سازی در این زمینه کردیم.

n

nبه گفته معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری این جشنواره از فردا یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه آغاز و تا روز ۳۰ اردیبهشت ماه ادامه دارد.

n

n

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!