rnrnrn
تولید فناوری تلویزیونی با حس لامسه/ تماشای تلویزیون روی انگشتها

تولید فناوری تلویزیونی با حس لامسه/ تماشای تلویزیون روی انگشتها

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



تولید فناوری تلویزیونی با حس لامسه/ تماشای تلویزیون روی انگشتهاReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:
n n

nشبکه تلویزیونی ملی ژاپن روی فناوری کار می کند که به مخاطب این امکان را می دهد تلویزیون را روی انگشتانهای خود تماشا کنند.

n

n

n

nبه گزارش خبرگزاری مهر، شبکه ان اچ کی ژاپن درحال ساخت سیستمی است که موقعیت اشیائی که روی صفحه تلویزیون نشان داده می شود را در یک فضای سه بعدی تعیین می کند


————————————-

n.

n

nتماشاگر انگشت اشاره خود را در دستگاه متصل به چند محرک و فعال کننده که دارای واکنش لامسه ای بوده، قرار می دهد و پس از آن سطوح، برآمدگیها و گوشه و کنارها از طریق حس لامسه قابل لمس هستند.

n

nاین شرکت پخش برنامه های تلویزیونی ملی در ژاپن این فناوری را در یک آزمایشگاه تحقیقاتی خود در توکیو به نمایش گذاشته است.

n

nان اچ کی همچنین روی یک پلتفورم جدید برای رابط کاربری تلویزیون کار می کند که مخاطب می تواند با استفاده از تبلتها و تلفنهای هوشمند درباره برنامه های زنده اظهار نظر کرده و این نظرها در بخش مخاطبان اجتماعی تلویزیون به اشتراک گذاشته می شود.

n

nدر یکی از ویژگیهای این فناوری، کاربر می تواند نقاط خاصی را روی تصویر مشخص کرده و درباره آن نظر دهد و در ویژگی دیگر به عنوان یکی از برنامه های کودک کاربر می تواند نقاشی هایی که کودکان با دست می کشند را به منظور نمایش در برنامه کودکان آپلود کند.

n

nاین شرکت امیدوار است بتواند برخی از این خدمات را امسال در ژاپن اجرایی کند.

مطلب پیشنهادی:   پس از ساخت در اراک/ واگنهای حمل کانتینر تحویل ناوگان ریلی کشور شد/ اختراع برای بومی سازی تولید

n

nان اچ کی همچنین با تلویزیونهای سوپرهای ویژن خود که دارای کیفیت ۸k هستند درحال پیشرفت است. این تلویزیونها دارای اندازه ۷۶۸۰ پیکسل در ۴۳۲۰ پیکسل است که تولید آن به تازگی آغاز شده است و می تواند تصاویر ۴k و یا ۸k نشان دهد که این امر به علت وضوح افقی آن نام گذاری شده است، درحالی که هنوز تولید محتوا برای چنین تلویزیونی تاکنون بسیار اندک صورت گرفته است.

n

nاین فناری که کیفیتی برابر با شبکیه چشم ایجاد می کند، دنیای تلویزیون های فول HD را پشت سر گذاشته و تصویری با حداکثر کیفیت را به نمایش می گذارد.

n

nان اچ کی در نظر دارد پخش برنامه برای این تلویزیونها را تا سال ۲۰۲۰ آغاز کند و درحال حاضر روی دوربینهایی کار می کند که می تواند با همین فرمت فیلمبرداری کند.

n

nاین دوربینها که ساخت آنها یک چالش است باید بتوانند ۷۲ گیگابایت در ثانیه تصویر بگیرند. ان اچ کی برای پشتیبانی از جدیدترین دوربینهای خود یک رایانه کوچک با ذخیره ۱٫۵ ترابایتی طراحی کرده که تنها می تواند ۵۰ دقیقه تصویر ضبط کند.

n

n

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!