rnrnrn
تولید فناوری ردیابی چشم برای تشخیص راننده‌های خواب آلود

تولید فناوری ردیابی چشم برای تشخیص راننده‌های خواب آلود

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



تولید فناوری ردیابی چشم برای تشخیص راننده‌های خواب آلودReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:
n n

nیکی از بزرگترین سازنده تجهیزات معدنکاری در جهان فناوری ردیابی حرکات چشم و صورت با هدف جلوگیری از تصادفات جاده‌ای که در اثر خستگی راننده صورت می‌گیرد تولید کرده است.

n

n

n

nبه گزارش خبرگزاری مهر، شرکت کاترپیلار به عنوان سازنده صنایع سنگین فناوری ردیابی حرکات چشم و صورت رانندگان جاده‌ای را به صورت بسته‌هایی که دربرگیرنده حسگرها، هشدارها و نرم افزارهایی است که می‌تواند زمانی که راننده در شرف خواب آلودگی است را تشخیص دهد


————————————-

n.

n

nتاکنون آزمایش‌های موفقیت آمیزی نیز روی این فناوری انجام شده و شرکت سازنده اعتقاد دارند که عملکرد آن در مقایسه با سیستم‌های قبلی که رانندگان را مجبور به پوشیدن نوعی تجهیزات می‌کرد، بسیار بهتر است.

n

nاین فناوری با عنوان " راهکار ایمنی راننده" و با قیمت ۲۰ هزار دلاری روی هر وسیله نقلیه نصب می‌شود و هنگام تغییر شیفت راننده‌ها نیز نیازی به تنظیمات مجدد ندارد.

n

nدستگاه تشخیص خواب آلودگی راننده از یک دوربین استفاده می‌کند تا اندازه مردمک راننده و تعداد دفعاتی را که آنها پلک می‌زنند و مدت زمانی که این پلک زدن‌ها طول می‌کشد و چشم بسته می‌ماند را تشخیص دهد. به علاوه نقطه قرار گیری دهان راننده به منظور مشخص شدن این که راننده به جاده نگاه می‌کند یا خیر نیز توسط این دستگاه قابل تشخیص است.

n

nبرای تسهیل تشخیص این ویژگی‌ها دستگاه ایمنی راننده به یک لامپ مادون قرمز مجهز شده است که به چشم انسان نمی‌رسد، اما به دوربین این امکان را می‌دهد که در تاریکی نیز اماکن دید داشته باشد.

مطلب پیشنهادی:   از هر ایده خوبی که قابلیت تجاری سازی داشته باشد

n

nیک شتاب سنج و یک تراشه موقعیت یاب ماهواره‌ای (GPS) نیز در این دستگاه نصب شده تا زمان سنجی راننده محاسبه شده و اطلاعات آن توسط رایانه‌ای که پشت صندلی راننده قرار دارد پردازش می‌شود.

n

nهدف این دستگاه تشخیص دوره‌های کوچک خواب است که طی آن فرد برای چند ثانیه و یا نیم دقیقه به خواب فرو می‌رود و دوباره بدون آنکه بفهمد برای مدتی هوشیاری خود را از دست داده، بیدار می‌شود.

n

nاگر نرم افزار رایانه تشخیص دهد که راننده به خواب فرو رفته و یا دچار خواب آلودگی‌های کوتاه شده، صدای یک هشدار بلند شده و لرزشگرها صندلی راننده را تکان می‌دهند.

n

nیک پیام هشدار به کارکنان شرکتی که راننده برای آنها کار می‌کند ارسال شده و ویدئویی از چشم‌های خواب آلود راننده در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

n

nگفته شده است که این سیستم درحال حاضر بی نقص نیست و اگر یک کاربر به پایین نگاه کند، دوربین دید چشم راننده را از دست می‌دهد و صدای هشدار را بلند می‌کند.

n

n

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!