rnrnrn
ثبت اختراع «تبدیل موتوسیکلت بنزینی به موتوسیکلت دیزلی»

ثبت اختراع «تبدیل موتوسیکلت بنزینی به موتوسیکلت دیزلی»

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



ثبت اختراع «تبدیل موتوسیکلت بنزینی به موتوسیکلت دیزلی»Reviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

nدانشجوی رشته مهندسی مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی‌ریز، موفق به ثبت اختراع «تبدیل موتوسیکلت بنزینی به موتوسیکلت دیزلی» شد.

n


————————————-

n
nحبیب‌الله بیات دانشجوی رشته مهندسی مکانیک حرارت و سیالات دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی‌ریز موفق شد اختراع خود را در اداره کل مالکیت صنعتی به ثبت برساند.
nاین دانشجوی مخترع دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص نحوه عملکرد این اختراع گفت: اساس کار این موتور بر این است که دور میل لنگ موتور را نصف می‌کند. طریقه عملکرد این موتور بدین‌صورت است که با استفاده از یک مجموعه دنده که متشکل شده از یک چرخ‌دنده، دنده داخلی و بادامکی که روی آن قرار گرفته و سه عدد چرخ‌دنده که در داخل این دنده داخلی است، عمل کند. وی ادامه داد: این مجموعه برای استفاده از پمپ انژکتور است که نیروی پمپ از روی این چرخ‌دنده به وسیله بادامک تامین می‌شود. در این موتور قطعاتی ازقبیل کاربراتور، شمع، کویل و بوبین برق حذف شده و به‌جای آن قطعات پمپ انژکتور، سوزن انژکتور، لوله‌های ارتباطی و مجموعه چرخ‌دنده قرار گرفته است. این قطعات بدون تغییر خاص شکل ظاهری موتور روی موتوسیکلت نصب شده است. در قسمت سیلندر و سرسیلندر موتور، تغییرات اندکی ایجاد شده است. در قسمت سیلندر با برقو کردن سیلندر و با تراشیدن سرسیلندر، نسبت تراکم این موتور افزایش یافته است.
nوی در ادامه صحبت‌های خود گفت: در موتور دیزلی به دلیل نسبت تراکم بالا، باید این نسبت تراکم ایجاد شود. این عمل با استفاده از برقوکردن سیلندر و تراش سرسیلندر ایجاد می‌شود اما به هر دلیل شاید این نسبت تراکم تا حد موردنظر، نرسد لذا با استفاده از یک گرم‌کن دیزلی با کمپرسور هوای گرم در ورودی سیلندر ایجاد عمل را تقویت کردیم.

مطلب پیشنهادی:   رصدخانه فناوری در یزد راه اندازی می شود

n

n

‘, ۱, ۲۰, ‘۲۰۱۲-۱۱-۰۸ ۱۳:۳۵:۱۳’, ۷۵۰, ‘

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!