rnrnrn
جایزه بین المللی گارفیلد در دستان يك ايرانی

جایزه بین المللی گارفیلد در دستان يك ايرانی

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



جایزه بین المللی گارفیلد در دستان يك ايرانیReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

nانجمن بین المللی علم سنجی و اطلاع سنجی (ای اس اس ای)  هر دو سال یکبار به پاس گرامی داشت نام یوجین گارفیلد، بینانگذار موسسه آی. اس. آی. (ISI)  دانشمندی که شاخص های معروف استنادی را تدوین و بنیاد گذاشت، جایزه ای با عنوان  جایزه گارفیلد به بهترین رساله دکتری در حوزه علم سنجی و اطلاع سنجی اعطا می کند.
n
nگارفیلد نقش اساسی در بسیاری از محصولات آی‌اس‌آی که امروزه یکی از قسمت‌های کلیدی شرکت تامسون-رویترز محسوب می‌شود، داشته است که از جمله آنها کارنت کانتنت، نمایه ارجاع علمی و نمایه‌های ارجاعی دیگر مثل JCR است. گارفیلد طرح جامعی را برای ارجاعات علمی پایه‌ریزی کرد و با تعریف مفهوم "شاخص ارجاعی علم"، محاسبه ضریب تاثیرگذاری را امکان‌پذیر کرد که به یکی از مهمترین معیارهای ارزیابی و رتبه‌بندی مجلات پژوهشی دنیا تبدیل شده است


————————————-

n.
n
nجایزه گارفیلد  ۲۰۱۳  در چهاردهمین کنفرانس بین المللی علم سنجی و اطلاع سنجی ISSI (International Society for Scientometrics and Infometrics)  که از ۱۵ تا ۱۹ جولای ۲۰۱۳ در شهر وین برگزار شد، به کتابدار پر تلاش و خلاق ایرانی و دانشجوی دکتری علوم اطلاعات در دانشگاه ولورهمپتون انگلستان داده شد.
n
nموضوع رساله دکتری  احسان محمدی، آلتمتریکس (altmetrics) است. هدف  پژوهش محمدی که به راهنمایی استاد برجسته علم سنجی پروفسور مایک تلوال تحقیق شده، شناسایی و ارزیابی شاخص های جدید برای سنجش تاثیر مقالات علمی فراتر از رویکرد سنتی ( تحلیل استنادی) است.
nآلتمتریکس شیوه ای نو در مطالعات علم سنجی است. در این شیوه بیشتر از اطلاعات شبکه های اجتماعی علمی استفاده می شود.
n
nوی برای دریافت جایزه و بورس تحصیلی ۳۰۰۰ دلاری از بنیاد گارفیلد به محل برگزاری کنفرانس در دانشگاه وین خواهد رفت

مطلب پیشنهادی:   راهنمایی جهت ثبت اختراع

n

nمنبع : خبرگزاری تقریب.

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!