rnrnrn
حذف قلم و کاغذ برای تهیه خبر با استفاده از سیستم ساماندهی اطلاعات خبرنگاران

حذف قلم و کاغذ برای تهیه خبر با استفاده از سیستم ساماندهی اطلاعات خبرنگاران

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



حذف قلم و کاغذ برای تهیه خبر با استفاده از سیستم ساماندهی اطلاعات خبرنگارانReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

nمجری طرح سیستم ساماندهی اطلاعات خبرنگاران با اشاره به اختراع سیستم ساماندهی اطلاعات خبرنگاران، گفت: با بهره‌گیری از این سامانه، خبرنگاران علاوه بر یادداشت خبر به صورت دستی، دیگر مجبور به استفاده از قلم و کاغذ برای تهیه خبر نیستند.

n

nمریم زوبین در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس با اشاره به کاربردی بودن سیستم ساماندهی اطلاعات خبرنگاران اظهار داشت: این سامانه دارای بخش‌های مدیریتی ویژه‌ و خاصی است که در نهایت موجب ساماندهی اطلاعات خبرنگاران می‌شود و فعالیت در حوزه خبری را برای آنان تسهیل می‌کند

n

n.


————————————-

nمجری طرح سیستم ساماندهی اطلاعات خبرنگاران افزود: با توجه به اینکه هم‌اکنون بسیاری از فعالیت‌های خبرنگاران در حوزه تهیه خبر به صورت دستی و سنتی انجام می‌شود،‌ بهره‌گیری از این سامانه می‌تواند موجب تسهیل در امر تهیه خبر می‌شود.

n

nوی بیان داشت: خبرنگاران هم‌اکنون مجبورند در کنار خود لوازمی از قبیل رکوردر، دفترچه سوژه، دفترچه تلفن، دفترچه یادداشت خبری و … به همراه داشته باشند که این امر علاوه بر اینکه از نظر وزنی برای خبرنگاران مشکل زاست، موجب پراکندگی اطلاعات آنان نیز می‌شود.

n

nمجری طرح سیستم ساماندهی اطلاعات خبرنگاران ادامه داد: خبرنگاران می‌توانند با بهره‌گیری از این سامانه، ساماندهی موثری در حوزه تهیه خبر، سوژه‌یابی، دفترچه تلفن، تقویم مخصوص خبرنگار، دفترچه برنامه‌های شخصی و …. در فایل‌های مختلف داشته باشند.

n

nزوبین بیان داشت: با توجه به اینکه بسیاری از خبرنگاران به دلیل سرعت بالایی که در استفاده از خودکار برای تهیه خبر وجود دارد حاضر به کنار گذاشتن این ابزار دستی نیستند؛ از اینرو در سامانه مزبور امکان دست‌نویس کردن اطلاعات نیز دیده شده است به طوریکه سایز قلم نیز به متناسب با امکان حمل خبرنگاران پیش بینی‌شده است.

مطلب پیشنهادی:   دستگاه تکان دهنده ی محلول های شیمیایی با المنت های حرارتی اختراع شد

n

nوی با بیان اینکه این سامانه هم‌اکنون بر روی سخت افزار تپلت پیاده سازی شده است، اظهار داشت: با توجه به اینکه تکذیب خبر یکی از مشکلات عمده خبرنگاران است از اینرو ضبط صدا همراه با یادداشت خبر صورت می‌گیرد و در زمان تنظیم خبر صدا نیز همزمان پخش می‌شود.

n

nوی بایگانی اخبار را از دیگر مزایای این سامانه عنوان کرد و بیان داشت: خبرنگاران می‌توانند هم به صورت تایپی و هم به صورت دستی اقدام به تنظیم خبر کنند.

n

nاین مخترع و خبرنگار روزنامه همشهری، با اشاره به معضل کمبود و گرانی کاغذ که معضل عمده مطبوعات است، ابراز داشت: استفاده از این سامانه علاوه بر اینکه از مزایای ویژه‌ای برخوردار است، امکان صرفه‌جویی در کاغذ را نیز فراهم می‌آورد.

n

nزوبین اضافه کرد: بر اساس پیش‌بینی ‌های صورت گرفته در چند سال آینده دیگر شاهد انتشار رسانه‌های مکتوب نخواهیم بود چرا که تمام لوازم کار به سمت دیجیتالی شدن پیش می‌رود از اینرو لازم است که این طرح مورد حمایت جدی قرار گیرد؛ البته بدون شک این طرح در دنیا فراگیر می‌شود چراکه طرح مزبور بسیار کاربردی است.

n

nاین مخترع با بیان اینکه درصدد است این اختراع را به نام کشور به ثبت رساند، بیان داشت: هم‌اکنون این سامانه با نام زوربین نگار فاقد نمونه خارجی است

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!