rnrnrn
حمایت ۳۰۰ میلیون تومانی از محصولات نانویی/ سهم ایران از بازار نانو

حمایت ۳۰۰ میلیون تومانی از محصولات نانویی/ سهم ایران از بازار نانو

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



حمایت 300 میلیون تومانی از محصولات نانویی/ سهم ایران از بازار نانوReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:
n

n

n

n

n:
n

nدبیر ستاد توسعه فناوری نانو از تدوین آیین نامه جدید در زمینه سرمایه گذاری برای تجاری سازی محصولات نانو خبر داد و گفت: بر اساس این آیین نامه یک سوم اعتبارات سرمایه گذاری که شامل ۳۰۰ میلیون تومان می شود از سوی ستاد فناوری نانو تامین خواهد شد.

n

n

n

n

n دکتر سعید سرکار با اشاره به توسعه فناوری نانو در کشور افزود: در این حوزه لازم است که در وهله اول تغییر نگرشی در مسئولان و تصمیم گیران و در مرحله دوم عموم مردم صورت گیرد.


————————————-

nدبیر ستاد توسعه فناوری نانو با بیان اینکه کشورها به سه دسته اقتصاد مبتنی بر مواد خام، اقتصاد صنعتی و مبتنی بر فناوری و اقتصاد مبتنی بر خلاقیت تقسیم بندی می شود، اظهار داشت: برای کشورهایی چون آمریکا و آلمان و ژاپن هرگز توسعه خود را در تولید نمی دانند بلکه در جهت توسعه فناوری و خلاقیت فعالیت می کنند.

n

nوی با بیان اینکه ایران باید از اقتصاد مواد خام به سمت اقتصاد مبتنی بر دانش حرکت کند، خاطر نشان کرد: یکی از ابزارهای مناسب در این فرایند توجه به فناوری هایی چون نانو، فناوری اطلاعات، بیوتکنولوژی است که در این راستا اقدام به برگزاری ششمین جشنواره نانو کردیم.

n

nسرکار با بیان اینکه این جشنواره از روز ۱۰ مهر ماه با برگزاری مجمع بین المللی اقتصادی فناوری نانو آغاز می شود، یاد آور شد: این جشنواره تا روز ۱۷ مهر ماه ادامه دارد.

مطلب پیشنهادی:   چاپ غذای 3 بعدی برای فضانوردان عازم مریخ

n

nوی نمایشگاه، فروشگاه محصولات آموزش عمومی فناوری نانو غرفه دستاوردهای پژوهشی و خانه نانویی را از جمله بخشهای این جشنواره نام برد و یادآور شد: در این جشنواره ۸۰ شرکت محصولات خود را در حوزه فناوری نانو عرضه خواهند کرد.

n

n12 محصول نانویی در آستانه تجاری سازی

n

nدبیر ستاد توسعه فناوری نانو با اشاره به اعلام فراخوانی برای برخی از محصولات توضیح داد: در ششمین جشنواره فناوری نانو پس از اعلام فراخوان ۶۸ محصولی که در مرحله تجاری سازی قرار داشتند به دبیرخانه ستاد نانو ارسال شد.

n

nوی ادامه داد: این تعداد از محصولات پس از داوری ۱۲ طرح برگزیده شدند که برای عرضه به بخش غرفه دستاوردهای پژوهشی عرضه خواهد شد.

n

nوی با تاکید بر اینکه این ۱۲ محصول قادر به ورود به فاز نیمه صنعتی است خاطر نشان کرد: این محصولات به منظور جلب سرمایه گذار در این بخش عرضه شده است.

n

nتدوین آیین نامه اعطای تسهیلات

n

nسرکار گفت: این ۱۲ طرح در حوزه های انرژی نو، تسویه آب، بهداشت سلامت، ساختمان، بسته بندی، الکترونیک و عایق های حرارتی هستند.

n

nوی از تدوین آیین نامه جدید در زمینه اعطای تسهیلات برای تجاری ساز محصولات فناوری نانو خبر داد و در این باره توضیح داد: هر طرحی که نیاز به سرمایه گذاری داشته باشد آن فناوری مورد ارزیابی قرار می گیرد که پس از تایید آن فناوری ۱۰ درصد سهام فناوری به فناور تعلق می گیرد و پس از آن ستاد فناوری نانو یک سوم که تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان می شود در سرمایه گذاری مشارکت خواهد داشت.

مطلب پیشنهادی:   تصویب سند سیستم عامل ملی/ لینوکس فارسی جایگزین ویندوز

n

nوی با تاکید بر اینکه این حمایت در راستای تجاری سازی محصولات نانو است، یادآورشد: بر اساس این آیین نامه فناور ۴۰ درصد مالکیت بازار را در اختیار خواهد داشت.

n

nدستاوردهای جدید سلامت

n

nدبیرستاد توسعه نانو با اشاره به دو داروی جدید از حوزه محققان نانو گفت: در حال حاضر ۲ دارو آماده تولید داریم که برای تولید آن نیاز به مجوزهای وزارت بهداشت است که در حال حاضر این ۲ دارو در وزارت بهداشت مراحل ارزیابی و بررسی را طی می کنند.

n

nسهم بازار ایران از فناوری نانو

n

nسرکار سهم بازار ایران از فناوری نانو را ۱۰۰ میلیارد تومان ذکر کرد و اظهار داشت: سهم بازار ایران از فناوری نانو به طور مستقیم ۱۰۰ میلیارد تومان و یه طور غیرمستقیم هزار میلیارد تومان می شود.

n

nسرکار با اشاره به برخی از دستاوردهای محققان در این حوزه خاطر نشان کرد: محصولات تولید شده در حوزه نانو در بخشهای تجهیزات آزمایشگاهی، دارو، تجهیزات صنعتی مواد پایه و ساختمان است که بیشترین تولیدات در حوزه های تجهیزات آزمایشگاهی و مواد بوده است.

n

n

nمنبع: خبرگزاری مهر

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!