rnrnrn
خیز هواپیمای خورشیدی برای رکوردشکنی تازه با آشیانه بادی

خیز هواپیمای خورشیدی برای رکوردشکنی تازه با آشیانه بادی

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



خیز هواپیمای خورشیدی برای رکوردشکنی تازه با آشیانه بادیReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:
n

n

nتیم پروازی هواپیمای خورشیدی Solar Impulse آشیانه بادی متحرکی را طراحی کرده‌اند که گام مهمی برای رکوردشکنی سفر به دور دنیا در سال ۲۰۱۵ محسوب می‌شود.

n

nبه گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یافتن یک آشیانه برای هواپیمایی با طول بال بزرگتر از یک هواپیمای بوئینگ ۷۸۷ بسیار دشوار است؛ پس از وقوع توفان و خراب شدن آشیانه میزبان هواپیمای خورشیدی Solar Impulse در فرودگاه بین المللی لوئیس، تیم این مأموریت برای نخستین بار مجبور به استفاده از آشیانه بادی در طول برنامه سفر بر فراز آمریکا شدند


————————————-

n.

n

n

nوزن سبک هواپیمای خورشیدی آن را مستعد آسیب پذیری در برابر شرایط نامساعد جوی می کند؛ این مسئله بویژه در زمان اجرای برنامه سفر به دور دنیا در سال ۲۰۱۵ نیز می تواند مشکل ساز باشد و هر فرودگاهی قابلیت میزبانی از Solar Impulse را ندارد.

n

n

nاما آشیانه بادی قابل حمل جدید با طول ۸۸، عرض ۳۲ و ارتفاع ۱۱ متر فضای مناسبی برای هواپیمای خورشیدی با طول بال ۶۳٫۴ و عرض ۲۱٫۸۵ متر فراهم می کند.

n

n

nاین آشیانه با وجود ساخته شدن از مواد مقاوم در برابر باد با حداکثر سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت، اما به اندازه کافی نازک است و اجازه عبور نور خورشید برای شارژ باتری های خورشیدی را فراهم می کند.

n

n

nوزن این سازه بادی نیز تنها سه هزار و ۵۰۰ کیلوگرم است که با کمک ۱۲ نفر در مدت شش ساعت برپا می شود.

مطلب پیشنهادی:   راهکارهاي افزايش سرعت اجراي برنامه ها در ويندوز XP

n

n

nهواپیمای خورشیدی Solar Impulse در روزهای پنجشنبه و جمعه ششم و هفتم ژوئن (۱۶ و ۱۷ خرداد) در آشیانه بادی در فرودگاه بین المللی لوئیس مستقر شده و سپس سفر بر فراز آمریکا را ادامه خواهد داد؛ این مأموریت اوایل ماه جولای (تیر ماه) پایان می یابد.

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!