rnrnrn
دانشجوی اهری مدال برنز مسابقات جهانی اختراعات مالزی را کسب کرد

دانشجوی اهری مدال برنز مسابقات جهانی اختراعات مالزی را کسب کرد

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



دانشجوی اهری مدال برنز مسابقات جهانی اختراعات مالزی را کسب کردReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

nستار خلیلی دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مکاترونیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر در مسابقات جهانی اختراعات مالزی مدال برنز این مسابقات را از آن خود کرد.

————————————-

n
nبه گزارش خبرنگار مهر ، این دانشجو با اختراع تخت بیمارستانی مخصوص بیماران مرگ مغزی و بدون حرکتی و همچنین ربات چند کاره به همراه ربات سمپاش در این مسابقات بین المللی شرکت کرده بود و موفق به کسب مدال برنز این مسابقات شد.
n
nخلیلی در خصوص دو اختراع برگزیده خود گفت: تخت بیمارستانی مخصوص بیماران مرگ مغزی و بدون حرکتی جهت انجام مراحل وزن کشی بیماران فلجی و بدون حرکتی طراحی و ساخته شده که بدون دخالت انسان و تیم پزشکی در هر لحظه وزن بیمار که یکی از آیتمهای اصلی برای درمان است قابل دسترسی بوده تا تیم پزشکی روند درمان را براحتی انجام دهند.
n
nوی اظهار داشت: این دستگاه دارای سیستم رطوبت سنج، سیستم دفع ادرار بیمار بدون دخالت انسان، سیستم مانیتورینگ و بایگانی مشخصات بیمار به همراه داروهای تجویز شده می باشد.
n
nخلیلی، در مورد اختراع دوم خود نیز گفت: ربات چند کاره به همراه ربات سمپاش جهت انجام کارهایی که در کشاورزی برای انسان از لحاظ سلامتی مضر می باشد براحتی می تواند کمک کند که از جمله موارد مهم سم پاشی مزارع و باغات کشاورزی بوده که در ۲ حالت خودکار و دستی فعالیت کرده و بطور منظم در عرض ۸۰ دقیقه یک باغ نیم هکتاری را با تراکم درختی متعادل سمپاشی کند.
n
nاین ربات از یک مخزن ۲۰ لیتری برخوردار بوده که در صورت لزوم می توان با انشعاب از مخزن اصلی و بزرگتر انجام عملیات سمپاشی را افزایش داد. از دیگر کاربردهای این ربات کمک به حیات وحش در حال انقراض، تصویربرداری و نمونه برداری از محیط زیست و رنگ کاری صنعتی در محیطهای خاص می توان اشاره کرد.

مطلب پیشنهادی:   دستگاه لوله مغزی سیار چاه‌های نفت و گاز ساخته شد

‘, ۱, ۲۰, ‘۲۰۱۲-۰۵-۱۰ ۱۴:۵۹:۲۷’, ۷۵۰, ‘

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!