rnrnrn
دانشگاه محقق اردبیل جزو ۱۰ دانشگاه برتر کشور می‌شود-ثبت ۳۸ اختراع

دانشگاه محقق اردبیل جزو ۱۰ دانشگاه برتر کشور می‌شود-ثبت ۳۸ اختراع

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



دانشگاه محقق اردبیل جزو 10 دانشگاه برتر کشور می‌شود-ثبت 38 اختراعReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

nرئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: در هدف‌گزاری‌های خود سعی داریم تا پایان برنامه پنجم توسعه دانشگاه محقق اردبیلی را جزو ۱۰ دانشگاه برتر کشور کنیم.

n

n
————————————-

n

nمسعود گنجی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در این هدف‌گذاری سعی داریم با ارتقای شاخص‌های مهمی همچون کیفیت علمی، تولید مقالات و اختراع و ابتکار‌های مختلف و افزایش رشته‌های کاربردی دانشگاه محقق اردبیلی جزو ۵۰ دانشگاه برتر منطقه بوده که این امر دور از دسترس نیست.

n

nوی خاطرنشان کرد: ما با جذب اساتید مجرب که جزو بهترین اساتید کشور هستند شاهد حرکت رو به رشد علمی و پژوهشی در سطح دانشگاه‌های کشور بودیم.

n

nرئیس دانشگاه محقق اردبیلی یادآور شد: در این راستا ۱۵ نفر از اعضای هیئت علمی مجرب و تازه نفس ما جذب دانشگاه محقق اردبیلی شده‌اند که این روند با قوت و قدرت ادامه دارد.

n

nگنجی موفقیت‌های کشورمان را در کسب رتبه اول علمی منطقه قبل از تعهد افق ۱۴۰۴به عنوان چشم‌انداز نظام قابل تحسین توصیف کرد و گفت:‌ هر سال بر این شاخص رو به رشد افزوده می‌شود.

n

nاین مسئول با این روند کشورمان در یک جهش واقعی بر اساس اعلام منابع معتبر و موثق دنیا از تولید ۱۸ هزار مقاله به ۲۱ هزار مقاله پژوهشی – کاربردی دست یافته است.

n

nرئیس دانشگاه محقق اردبیلی بیان داشت: در این بین دانشگاه محقق اردبیلی یکی از دانشگاه‌های برتر دنیا است به گونه‌ای که توانسته‌ایم با تجهیز مراکز متعدد تحقیقاتی و پژوهشی خود یک وضعیت رو به جلو را مهیا کنیم.

مطلب پیشنهادی:   نوكيسگان علم بر مسند علم نشسته اند

n

nگنجی از ثبت ۳۸ اختراع توسط دانشجویان مبتکر و خلاق این دانشگاه خبر داد و گفت: با عنایت ویژه مقام معظم رهبری و دولت خدمتگزار به حوزه علم و حمایت از پژوهشگران و محققان و همچنین متخصصان رشد علمی با توسعه زیر‌ساخت‌ها رونق گرفته است.

n

nوی نظیر این زیر‌ساخت‌ها را کتابخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها، مراکز تولید فناوری‌های جدید توسط بخش خصوصی اعلام کرد و به خبرنگار فارس یادآور شد: این روند سبب شده تا یک افزایش خوبی را در ارتقای شاخص‌های علمی و پژوهشی دانشگاه‌های استان شاهد و ناظر باشیم.

n

nرئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اعلام اینکه سهم استان از تولید علم ۲ درصد کل تولیدات کشور است، ادامه داد: ‌ما معتقدیم برای حرکت رو به رشد در کنار ارتقای وضعیت سخت افزاری و نرم افزاری جذب هیئت علمی مجرب و متخصص، توسعه رشته‌های تحصیلات تکمیلی و گسترش بازارهای جذب نیروهای متخصص در تلاش هستیم تا با پشتوانه منابع انسانی جوان بتوانیم امر توسعه حقیقی را رقم بزنیم.

n

nگنجی در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس اظهار داشت: این دانشگاه در توسعه و رونق به رشته‌های تحصیلات تکمیلی و جذب دانشجویان متبحر و متخصص در رشته‌های مختلف به مراکز رشد و فناوری‌های جدید سعی کرده است نقش خود را به خوبی در حوزه پیشرفت‌های علمی انجام دهد.

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!