rnrnrn
در جلسه شوراي انقلاب فرهنگي: سند راهبردي نخبگان كشور تصويب نهايي شد

در جلسه شوراي انقلاب فرهنگي: سند راهبردي نخبگان كشور تصويب نهايي شد

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



در جلسه شوراي انقلاب فرهنگي: سند راهبردي نخبگان كشور تصويب نهايي شدReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

nجلسه شوراي عالي انقلاب فرهنگي شامگاه سه شنبه به رياست رئيس جمهور تشكيل و سند راهبردي نخبگان كشور به تصويب نهايي رسيد.

————————————-

n    براساس مفادي از سند نخبگان كه در جلسه شوراي عالي انقلاب فرهنگي به تصويب رسيد، حمايت هاي علمي، تحقيقاتي و همچنين تضمين هاي لازم براي آينده شغلي نخبگان كشور و نحوه استفاده و بهره مند شدن مجموعه كشور و مراكز تحقيقاتي از توان و ظرفيت هاي نخبگان مورد تاكيد قرار گرفته است.
n    همچنين اعطاي تسهيلاتي براي ادامه تحصيل نخبگان جوان و مسائل مرتبط با دوره هاي تخصصي دكتراي آنان از ديگر موارد تاكيد شده در اين سند است.
n    سند راهبردي نخبگان كشور، برنامه آينده كشور براي تربيت، پرورش و شكوفاسازي استعدادهاي نخبگان جوان و نخبگان سنين بالاتر كه در امر خلاقيت، اختراع و اكتشاف نقش آفريني مي كنند، است.
n    در ادامه اين جلسه اعضاي شورا در خصوص مهندسي فرهنگي بخش مرتبط با تحكيم، تشكيل و راهكارهاي استحكام خانواده بحث و بررسي كردند.
n    همچنين در خصوص سياست ها و معيارهاي اسلامي ترويج ازدواج مباحثي مطرح و به تصويب رسيد و قرار شد تا در جلسات آينده شوراي انقلاب فرهنگي ضمانت ها و پشتيباني هاي حقوقي، قانوني و فرهنگي اين مباحث به تصويب برسد.
n    در همين حال، دكتر مخبر دزفولي، دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: طبق تاكيدات مقام معظم رهبري، شوراي عالي انقلاب فرهنگي سندي جامع را تهيه كرده است كه حمايت علمي، تحقيقاتي از نخبگان، پيش بيني براي جايابي و آينده شغلي نخبگان، نحوه استفاده و بهره مند شدن مراكز علمي و تحقيقاتي كشور از توان و ظرفيت نخبگان و همچنين در نظر گرفتن تسهيلات براي نخبگان جوان و حضور آنها در دوره هاي تخصصي و دكتري ديده شده است.
n    وي افزود: تعريف پروژه هاي علمي و تحقيقاتي در زمينه هايي كه نخبگان به آنها علاقه دارند از ديگر ظرفيت هاي پيش بيني شده در سند راهبردي نخبگان است.
n    مخبر دزفولي تصريح كرد كه كشور ما در امور نخبگان پيشرفت خوبي داشته است و بنياد ملي نخبگان، گام هاي موثري را در اين زمينه برداشته است كه در اين سند، برنامه آينده كشور براي تربيت، پرورش و شكوفاسازي استعداد نخبگان جوان و ديگر نخبگان كه در امر خلاقيت، نوآوري، اختراع و اكتشاف در رشته ها و زمينه هاي مختلف نقش آفريني مي كنند، طراحي شده است.
n    
n    
n روزنامه كيهان، شماره ۲۰۳۴۱ به تاريخ ۴/۸/۹۱، صفحه ۳ (اخبار كشور)

مطلب پیشنهادی:   شنل نامرئی زمانی تولید شد/ توانایی پنهان کردن رویدادها

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!