rnrnrn
در گفتگو با روزنامه خراسان مطرح شد: راه اندازي بنياد نخبگان استان خراسان رضوي بزودي

در گفتگو با روزنامه خراسان مطرح شد: راه اندازي بنياد نخبگان استان خراسان رضوي بزودي

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



در گفتگو با روزنامه خراسان مطرح شد: راه اندازي بنياد نخبگان استان خراسان رضوي بزوديReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

nرئيس مركز روابط عمومي و اطلاع رساني بنياد ملي نخبگان در گفتگو با روزنامه خراسان گفت: در آينده نزديك شاهد افتتاح بنياد نخبگان استان خراسان رضوي خواهيم بود.

n

n


————————————-

nدر تاريخ ۲۳/۲/۹۱ سرمقاله اي با عنوان «حق مشهد اين نيست آقاي رئيس جمهور!» به قلم كورش شجاعي در جريان چهارمين سفر استاني رئيس جمهور به خراسان رضوي منتشر شد كه برخي مطالبات مشهد و خراسان رضوي توسط نويسنده در قالب ۱۰ بند در آن مطرح شده بود كه در بند ۷ آن آمده بود: مشهد يكي از قطب هاي علمي كشور است اما اين شهر و استان با وجود اين كه جزو ۳ استان اول در برخورداري از تعداد نخبگان علمي است، متاسفانه جزء سه استان كشور است كه از داشتن بناد نخبگان، محروم است. آيا سزوار است؟

n

nدر ان مطالبه با واكنش مثبت بنياد ملي نخبگان مواجه شد كه در اين رابطه مشاور رئيس بنياد ملي نخبگان و  رئيس مركز روابط عمومي و اطلاع رساني بنياد در گفتگو با روزنامه خراسان دلايل تاخير در راه اندازي بنياد نخبگان استان خراسان رضوي را توضيح داد.

n

nپرويز كرمي، مشاور رئيس بنياد ملي نخبگان و رئيس مركز روابط عمومي و اطلاع رساني بنياد مشكلات ايجاد شده در مكان يابي و تهيه ساختمان را از مهمترين دلايل تاخير در تاسيس بنياد نخبگان در اين استان عنوان كرد.

n

nپرويز كرمي با اعلام اينكه در حال حاضر مقدمات راه اندازي بنياد نخبگان استان خراسان رضوي فراهم شده است از راه اندازي بنياد نخبگان استان تا پايان ارديبهشت  ماه يا اوايل خردادماه خبر داد.

مطلب پیشنهادی:   تهیه نسخه الکترونیکی با حفظ اصالت از کتب خطی امکان پذیر شد

n

nمشاور رئيس بنياد ملي نخبگان در ادامه اظهار داشت: ضمن پوزش از مردم استان خراسان رضوي و به ويژه دانشمندان، نخبگان و فرهيختگان اين استان به دليل تاخيري كه در ايجاد بنياد نخبگان اين استان رخ داده است، اين نويد را مي دهيم كه بنياد نخبگان استان خراسان رضوي تا پايان ارديبهشت  ماه راه اندازي مي شود.

n

nوي با بيان اين كه راه اندازي بنيادهاي نخبگان استاني بر اساس مصوبات سفرهاي استاني بوده است، تصريح كرد: تاكنون بنياد نخبگان در ۲۸ استان راه اندازي شده است و به زودي شاهد راه اندازي بنياد نخبگان استان خراسان رضوي خواهيم بود.

n

nمشاور رئيس بنياد ملي نخبگان در توضيح دلايل تاخير در راه اندازي بنياد نخبگان استان خراسان رضوي، خاطر نشان ساخت: مهرماه سال ۸۹ به منظورفراهم كردن مقدمات راه اندازي بنياد نخبگان در اين استان تفاهم نامه مشتركي بين بنياد ملي نخبگان و استانداري خراسان رضوي به امضا رسيده است تا بر اساس آن ساختماني از مجموعه ساختمان هاي بنياد هلال احمر جمهوري اسلامي ايران به عنوان ساختمان بنياد ملي نخبگان در اختيار ما قرار بدهند اما به دنبال مخالفت هلال احمر استان تهران اين ساختمان واگذار نشد اما پيگيري هاي ما ادامه يافت تا اين كه در آبان ماه سال۹۰ باتوافق استانداري خراسان رضوي، ساختمان سابق سازمان ملي جوانان در اختيار بنياد نخبگان استان خراسان رضوي گذاشته شد، هم زمان با اين اقدام رايزني هاي ما براي انتخاب فردي واجد شرايط كه بتواند تصدي اين بنياد را عهده دار شود، آغاز شدبر اين اساس ما دنبال فردي بوديم كه اولا مورد تاييد استانداري باشد و در عين حال طبق شرايط و ضوابط لازم در سطوح استادياري و دانشياري قرار داشته و قابليت اجرايي كردن مصوبات استاني و پيگيري امور نخبگان را نيز داشته باشد.

مطلب پیشنهادی:   اثبات علمی بازسازی فك به دست محقق ایرانی

n

nوي افزود: در اين مقطع سه نفر از سوي استاندار به ما معرفي شدند اما متاسفانه از شرايط لازم براي تصدي اين بنياد برخوردار نبودند و به تازگي ۴ نفر براي اين منظور به ما معرفي شده اند كه با توجه به بررسي هاي انجام شده دو نفر از آنها واجد شرايط هستند كه با توجه به سفر رئيس بنياد ملي نخبگان به مشهد طي روزهاي آينده يك نفر به عنوان رئيس اين بنياد معرفي خواهد شد و اين بنياد به زودي فعاليت خود را آغاز خواهد كرد.

n

n رئيس مركز روابط عمومي و اطلاع رساني بنياد ملي نخبگان با اشاره به اهميت راه اندازي بنيادهاي نخبگان استاني، گفت: راه اندازي اين دفاتر باعث تسهيل در نحوه ارتباط با بنياد و نيز پيگيري بهتر امور نخبگان در استانها مي شود و روساي بنيادهاي نخبگان استاني نمايندگان بنياد ملي نخبگان و معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري در كارگروه پژوهش و برنامه ريزي هراستان خواهند بود.

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!