rnrnrn
دستگاه «تغذیه الکترومکانیکی ماکیان» در کشور ساخته شد

دستگاه «تغذیه الکترومکانیکی ماکیان» در کشور ساخته شد

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



دستگاه «تغذیه الکترومکانیکی ماکیان» در کشور ساخته شدReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

nمخترع جوان گیلانی موفق به ساخت دستگاه «تغذیه الکترومکانیکی ماکیان» شد.

————————————-

nحسام‌الدین ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری ایسنا منطقه گیلان در خصوص طرح اختراع خود با عنوان «تغذیه الکترومکانیکی ماکیان» اظهار کرد: در زندگی روستاییانی که پرندگان محلی پرورش می‌دهند، در بعضی مواقع این امکان فراهم نیست که تغذیه پرندگان محلی را خودشان انجام دهند، برای همین منظور دستگاهی به نام تغذیه الکترومکانیکی ماکیان برای کمک به کشاورزان ساخته شد.

n

n

nوی افزود: این دستگاه به صورت خودکار در سه وعده غذایی صبح، ظهر و غروب به ماکیان (از پرندگان محلی) غذا دهی می‌کند. این دستگاه دارای یک تایمر هوشمند با سه رله الکترونیکی است که در واقع سه ورودی و خروجی دارد و می‌تواند غذادهی به پرندگان را تنظیم کند.

n

n

nابراهیمی ادامه داد: این دستگاه قابلیت جابجایی توسط چهار چرخ نصب شده بر روی دستگاه را دارد و با برق ۱۲ ولت و چهار آمپر مورد استفاده قرار می‌گیرد و امکان استفاده از باتری شارژی هم وجود دارد.

n

n

nوی با اشاره به این که مخزن این دستگاه حدود هفت کیلوگرم گندم را در خود ذخیره می‌کند، گفت: این دستگاه به مدت شش روز بدون دخالت انسان غذا دهی ماکیان را انجام می‌دهد. یکی از مزیتهای این دستگاه گذاشتن صدای ضبط شده فرد بر روی مدار است که در حین کار کردن صدایی پخش شود تا ماکیان به غذا خوردن ادامه دهد.

n

n

nوی در خصوص برنامه‌های آتی خود گفت: در صورت حمایت مالی علاوه بر تولید انبوه دستگاه ساخته شده، می‌توان امکانات دیگر از جمله نصب دو دست در سمت چپ و راست دستگاه به منظور هدایت ماکیان به سمت لانه خود را به آن اضافه کرد، همچنین می‌توان یک عدد در مکانیکی برای باز کردن در خانه ماکیان قرار داد.

مطلب پیشنهادی:   استاندار بوشهر:مبتكران ومخترعان

n

n

nابراهیمی خاطرنشان کرد: با حمایت سرمایه گذاران برای تولید انبوه و جذب نیروی کاری و فراهم کردن قطعات لازم برای ساخت دستگاه می‌توان قسمتی از مشکلات کشاوزران را توسط این دستگاه برطرف کرد.

n

n

nاین مخترع جوان با بیان این که این دستگاه در مدت زمان شش ماه در کانون شکوفایی و خلاقیت پارک علم و فناوری گیلان ساخته شده است، گفت: این دستگاه در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و پارک علم و فناوری گیلان ارائه شده است.

n

n

nحسام الدین ابراهیمی، مخترع جوان گیلانی متولد ۱۳۷۳ از روستای ماتک بخش تولم شهر، دانشجوی رشته کامپیوتر (نرم افزار) دانشگاه غیرانتفاعی راهبرد شمال و عضو کانون شکوفایی و خلاقیت پارک علم و فناوری گیلان است.

n

n

nوی اختراع خود را در اداره کل مالکیت صنعتی اداره ثبت اختراعات به ثبت رسانده است. کسب عنوان نخست به عنوان مبتکر و مخترع در هفته پژوهش در منطقه تولمات و نفر چهارم جشنواره خوارزمی و همچنین تقدیر توسط آموزش و پرورش استان گیلان در هفته پژوهش از افتخارات این مخترع جوان گیلانی است.

‘, ۱, ۲۰, ‘۲۰۱۲-۱۱-۱۸ ۱۸:۳۳:۱۴’, ۷۵۰, ‘

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!