rnrnrn
دستیابی محققان کشور به دانش فنی تولید دستگاه‌های سنگ‌شکن لیزری

دستیابی محققان کشور به دانش فنی تولید دستگاه‌های سنگ‌شکن لیزری

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



دستیابی محققان کشور به دانش فنی تولید دستگاه‌های سنگ‌شکن لیزریReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

rn

پژوهشگران کشور با تولید دستگاه‌های لیزر پزشکی، موفق به بومی‌سازی دستگاه‌های سنگ‌شکن لیزری شدند.

rn

 

rn

rn

به گزارش ایسنا، صنعت اپتیک و لیزر افق‌های  گسترده‌تری را پیش روی خود می‌بیند و در عرصه‌های گوناگونی از جمله سلامت، مهندسی، صنایع و مواد جای پای خود را تثبیت کرده است.

rn

در این راستا یکی از شرکت‌های فناور کشور توانسته است با تولید تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی و آموزشی پا در این عرصه بگذارد. دستگاه «هولمیوم» به عنوان لیزر سنگ‌شکن یکی از محصولات این شرکت است که با استفاده از لیزر و تولید پرتو نوری با ویژگی‌های خاص اقدام به رفع مشکلات بیماران مبتلا می‌کند.

rn

ایرج مشایخی، مجری طرح لیزر استفاده شده در این سیستم را در رده لیزرهای حالت جامد دانست و گفت: نور خروجی از لیزر از طریق یک فیبر به مکانی که سنگ قرار دارد، هدایت می‌شود و پزشک معالج پس از دسترسی و مشاهده‌ سنگ، توسط یک پدال با ایجاد پالس لیزر، سنگ را ذره ذره، خرد کرده و آن را به قطعات کوچکتر تقسیم می‌کند یا کاملا از بین می‌برد تا بصورت مستقیم یا غیرمستقیم از بدن خارج شود.

rn

وی کیت لیزر پیشرفته را یکی دیگر از محصولات این شرکت نام برد و ادامه داد: مجموعه‌ای از کیت‌های لیزر برای حوزه آزموشی کاربرد دارد.

rn

به گفته وی چهار لیزر نیمه هادی، لیزر پیوسته، لیزر پالسی و لیزر هارمونیک دوم (سبز) بخش‌های این مجموعه است که قابلیت اضافه و یا کم کردن هر کدام از آن‌ها را برای کاربر فراهم می‌آورد.

مطلب پیشنهادی:   يک پروانه 20 گرمي!

rn

مجری طرح با بیان اینکه طراحی کیت لیزر به گونه‌ای است که کاربر با هر چهار لیزر به طور کامل آشنامی‌شود، گفت: با تغییر ساختار کیت، کاربر با تمام ویژگی‌های این لیزرها از جمله پارامترهای وابسته و نحوه عملکرد آنها اشراف کامل پیدا کند و از سوی دیگر ویژگی‌های این کیت که آن را منحصر به فرد می‌کند، عدم احتیاج به کالیبراسیون است.

rn

مشایخی، ضرورت حمایت از توسعه بازار داخلی و بین‌المللی شرکت‌های فناور داخلی را راهکاری کلیدی برای توسعه فناوری بومی و ایجاد اشتغال دانست و تصریح کرد: توانمندی متخصصان داخلی برگ برنده و نقطه‌ قوت شرکت‌های فناور کشور است؛ اما شکوفایی و رشد این ظرفیت، با ایجاد راه و هموار کردن مسیر فروش و صادرات محصولات تولیدشده در بازارهای بین‌المللی علاوه بر بازارهای داخلی ممکن می‌شود که حمایت‌های لازم از ارائه محصول در بازارها و نمایشگاه‌ها می‌تواند به این موضوع کمک کند.


————————————-
‘, ۱, ۱۹, ‘۲۰۱۷-۰۶-۱۸ ۰۷:۲۶:۰۹’, ۷۷۵, ‘

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!