rnrnrn
راز حمام شیخ بهایی کشف شد

راز حمام شیخ بهایی کشف شد

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



راز حمام شیخ بهایی کشف شدReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

nدارنده ۹ مدال جهانی به موفقیت خود در نمونه‌سازی حمام شیخ بهایی اشاره کرد و افزود: ماجرای این حمام و گرم نگه داشتن آب با یک شمع، به رازی نهفته در تاریخ تبدیل شده بود که با کنکاش‌های پی در پی بالاخره راز این حمام ۳۰۰ ساله کشف شد.

n

nبه گزارش خبرگزاری برنا از خراسان رضوی، ۳۳ اختراع علی اصغر برهمند مخترع خلاق خراسانی در نمایشگاه فناوری و پژوهش خراسان رضوی در معرض دید علاقمندان قرار گرفت


————————————-

n.

n

nبرهمند ضمن معرفی تخت خواب شناور، تولید آب خالص از آب دریا، آبگرمکن خورشیدی، پماد التیام بخش زخم و جراحات و تولید برق از تلاطم دریا به عنوان بخشی از اختراعات به ثبت رسیده خود گفت: تخت خواب شناور برای استفاده در دریا، تولید آب خالص از آب دریا برای آب شیرین مصرفی کشتی‌ها، آبگرمکن خورشیدی با قابلیت استفاده در حمام‌های روستایی و پماد التیام بخش زخم با استفاده از تکنولوژی نانو و طب سنتی ساخته شده‌است.

n

nوی کنترل دما به صورت اتومات، تولید آب از هوا بدون استفاده از برق، تولید گوجه فرنگی با طعم توت فرنگی، پیش بینی زلزله و سیستم آبیاری درختان با ۶۰ درصد صرفه جویی در مصرف آب را از دیگر طرح‌های خود اعلام کرد و افزود: طرح پیش بینی زلزله می‌تواند وقوع زلزله را از ۴۸ ساعت تا ۱۰ روز قبل تشخیص دهد و این دستگاه توسط موسسه بین المللی زلزله شناسی ایران تائید شده‌است.

n

nبرهمند تصریح کرد: سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری خراسان با ایجاد انگیزه میان مخترعان توانسته در حد بضاعت خود گره کور بسیاری از مشکلات این قشر را باز کند و با حمایت‌های خود زمینه بروز استعدادها به ویژه در نسل جوان را فراهم آورد.

مطلب پیشنهادی:   ارزان و ارزان تر

n

nاین دارنده ۹ مدال جهانی به موفقیت خود در نمونه سازی حمام شیخ بهایی اشاره کرد و افزود: ماجرای این حمام و گرم نگه داشتن آب با یک شمع به رازی نهفته در تاریخ تبدیل شده بود که با کنکاش‌های پی در پی بالاخره راز این حمام ۳۰۰ ساله کشف شد.

n

nوی با بیان این که حمام شیخ بهایی یکی از شاهکارهای معماری ایران و جهان در دوران صفویه‌است گفت: شیخ بهایی با استفاده از طلا که رسانایی بالایی دارد و در انتقال گرما نقش موثری را ایفا می‌کند منبع این حمام را ساخت و به دلیل استفاده از طلا و جلوگیری از سرقت آن، راز ساخت آن را پنهان نگه داشت.

n

nعلی اصغر برهمند تصریح کرد: در طرح شبیه سازی شده به علت دسترسی نداشتن به طلا از مس استفاده شد که این طرح در حمام منازل هم قابل استفاده‌است و موجب صرفه جویی ۳۰ درصدی در مصرف سوخت می‌شود.

n

nعلی اصغر برهمند تاکنون ۵ مدال طلا از نمایشگاه‌های بین المللی اختراعات و تکنولوژی‌های نو جهان،۳ مدال نقره از چین و یک مدال برنز از مالزی کسب کرده و در سال ۲۰۰۶ به عنوان بزرگ ترین نابغه مجارستان دست یافت.

n

nهمچنین وی در آخرین تحقیقات خود در منطقه سیستان و بلوچستان اولین اثر برخورد شهاب سنگی در ایران به قطر ۳ تا ۳٫۵ کیلومتر را کشف کرده‌است

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!