rnrnrn
راز میکروب ها فاش شد/ تعیین توالی ژنوم ۲۰۱ میکروب

راز میکروب ها فاش شد/ تعیین توالی ژنوم ۲۰۱ میکروب

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



راز میکروب ها فاش شد/ تعیین توالی ژنوم 201 میکروبReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:
n

n

n

n

nدانش و فناوری

n

n

n

nرازهای ژنتیکی برخی از فراوان ترین و متنوع ترین گونه های حیات بر روی زمین توسط دانشمندان فاش شد.

n

n

n

n

nبه گزارش خبرگزاری مهر، پژوهشگران ژنوم ۲۰۱ میکروب را تعیین توالی کرده اند تا به اطلاعات بیشتری در مورد نقش این اورگانیسم های کوچک تک سلولی بر محیط زیست دست یابند.

n

nاین چشم انداز به رمز ژنتیکی، به پژوهشگران کمک کرده است تا نسخه های دقیق تری از شجره نامه میکروبی تهیه کند


————————————-

n.

n

n"فیل هوجین هولتز" مدیر مرکز اکوژنومیک استرالیا در دانشگاه کویینزلند گفت: اکنون دریافته ایم چه قدر دانش مان در مورد مناطق وسیعی از شجره نامه حیات اندک بوده است. این پروژه، نخستین تلاش نظام مند برای پاسخ دادن به این شکاف عظیم دانش بوده است.

n

nوی افزود: از نظر من این تازه آغاز راه است. ما احتمالا در مورد میلیون ها گونه میکروبی صحبت می کنیم که هنوز شناخته و توصیف نشده اند.

n

nمیکروب ها تقریبا همه جا یافت می شوند. این ارگانیسم ها می توانند در خشن ترین مکانهای زمین، در یخ های قطبی، عمیق ترین عمق های اقیانوسی و خشک ترین بیابان ها رشد کنند.

n

nدانشمندان تخمین می زنند چندین میلیون گونه از میکروب ها بر روی زمین زندگی می کنند. اما از بخت بد دانشمندان، یکی از جاهایی که این ارگانیسم ها خوب عمل نمی کنند در آزمایشگاه است. رشد اکثریت عمده میکروب ها در آزمایشگاه دشوار است و همین امر مطالعه آنها را با مشکل رو به رو می کند.

مطلب پیشنهادی:   نقص مهم عینک گوگل مشخص شد

n

nاکنون دانشمندان با استفاده از فناوری جدید ژنتیک که امکان تعیین توالی ژنوم را از یک تک سلول فراهم می کند، به پیشرفت مهمی دست یافته اند.

n

nبا استفاده از این شیوه، یک گروه بین المللی از دانمشندان توانسته اند رمزژنتیکی ۲۰۱ میکروب مختلف را بدون نیاز به کشت انها در آزمایشگاه تهیه کنند.

n

nاین میکروب ها شامل گونه هایی می شوند که در اعماق زیرزمین در یک معدن در داکوتای جنوبی، در چشمه جوشان بزرگ در نوادا و همچنین از اعماق میانی اقیانوس به دست آمده اند.

n

nDNA این میکروب ها نشان داده است که برخی از این ارگانیسم ها از میکروب های مشاهده شده پیشین، بسیار متفاوتند به طوریکه پژوهشگران مجبور شدند ۲۹ شاخه جدید به شجره نامه حیات میکروبی اضافه کنند.

n

nاین ژنوم همچنین به دانشمندان کمک خواهد کرد تا ویژگی های زیستی که به میکروب ها امکان زنده ماندن در مکانهایی که هیچ شکلی دیگری از حیات امکان دوام ندارد، بررسی کنند.

n

nتانجا ویک از موسسه ژنوم آمریکا گفت: آنچه که اکنون کشف کرده ایم ویژگی های سوخت و سازی غیرمنتظره ای است که شناخت ما را از زیست شناسی گسترش داده و مرزهای ایجاد شده بین حوزه های حیات را به چالش می کشد.

n

nنتایج این تحقیقات درنشریه نیچر منتشر شده است.

n

n

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!