rnrnrn
ربات مورچه ای امدادگر در تبریز طراحی و ساخته شد

ربات مورچه ای امدادگر در تبریز طراحی و ساخته شد

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



ربات مورچه ای امدادگر در تبریز طراحی و ساخته شدReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

nیك مبتكر جوان تبریزی ربات شش پا مورچه ای امدادگر ساخت.
n
n


————————————-

nسازنده این ربات روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این ربات قابلیت عبور از مناطق صعب العبور را به آسانی دارد.
n
n'علی فتحی پورآذر' افزود: در طراحی و ساخت این ربات از ساختمان و عملكرد پاهای مورچه الگو گرفته شده و دور زدن و عبور از موانع، دور زدن در جا و قابلیت دور زدن ۱۸۰ درجه ای از ویژگیهای انحصاری آن است.
n
nوی اظهار كرد: قابلیت فیلمبرداری آنلاین و انتقال آن به لب تاپ و افزایش ارتفاع ربات تا سقف ۵۰ سانتی متر از دیگر قابلیت های ربات مورچه ای امدادگر است.
n
nوی افزود: كوچك و كم وزن بودن این ربات امكان شناسایی، ردیابی و ارسال اطلاعات در خصوص مصدومان زلزله و یا مین یابی را فراهم كرده است.
n
nفتحی پورآذر خاطرنشان كرد: یكهزار و ۸۰۰ گرم وزن، ۶۳ سانتیمتر طول، ۳۵ سانتیمتر عرض و ۲۰ سانتیمتر ارتفاع مختصات ربات مورچه ای امدادگر شش پاست.
n
nمخترع تبریزی در خصوص منبع انرژی این ربات گفت: ربات شش پا با موتور 'سروو' 'servo motor' حركت كرده و یك باتری شش ولتی سه آمپری منبع انرژی آن است و می تواند تا یك ساعت به كار خود ادامه دهد.
n
nوی با اشاره به اینكه این ربات به فضاها و مكان هایی كه امكان حضور انسان وجود ندارد، می تواند وارد شود، خاطر نشان كرد: روی پاهای این مورچه رباتی، امكان نصب حسگرهای رطوبت، حرارت و رادیو اكتیو وجود دارد و می تواند میزان آنها را سنجیده و اعلام كند.
n
nوی گفت: امكان كنترل از راه دور ربات مورچه ای امدادگر با دستگاه ویژه خود، لپ تاب و حتی اینترنت وجود دارد و می تواند اطلاعات روزمینی و زیرزمینی را در مواقع لازم به خصوص زلزله و شناسایی مصدوم ها ارسال كند .
n
nفتحی پورآذر با اشاره به اینكه نسبت به نیاز، اندازه ربات قابل طراحی و تغییر است، اضافه كرد: امكان ارسال وسایل امدادی نیز به مصدومین توسط این ربات امدادگر وجود دارد.
n
nوی افزود: ربات شش پا در چهار سال با ۷۰ میلیون ریال هزینه طراحی و ساخته شده كه در صورت تولید انبوه آن هزینه ساخت آن به ۱۵ تا ۲۰ میلیون ریال كاهش می یابد.
n
nربات مورچه ای شش پا به شماره ۷۴۲۷۰ در ثبت شركتها و مالكیتهای صنعتی ایران ثبت اختراع شده است.
n
nعلی فتحی پور آذر متولد تبریز و دانشجوی كارشناسی ارشد نرم افزار كامپیوتر بوده و تاكنون ۱۵ مقام در مسابقات مختلف كشور، دوم جهانی در مسابقات آزاد ایران را داشته و پنج اختراع در ایران به ثبت رسانده است.

مطلب پیشنهادی:   ورود ایران به دنیای اینترنت اشیاء

‘, ۱, ۲۰, ‘۲۰۱۲-۰۶-۰۸ ۱۵:۵۰:۴۲’, ۷۵۰, ‘

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!