رونمایی از اولین تلفن همراه جهان که با ادرار شارژ می‌شود

n

n

nمحققان آزمایشگاه رباتیک بریستول برای اولین بار توانسته‌اند تلفن همراه را با استفاده از ادرار شارژ کنند.

n

n

nبه گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به ادعای این محققان، آنها توانسته‌اند اولین تلفن همراه جهان با سوخت سلول‌های سوخت میکروبی را تولید کنند


————————————-

n.

n

n

nبه گفته آنها از آنجایی که ادرار یک محصول زائد نهایی بوده و بر ماهیت نامنظم باد یا خورشید تکیه نداشته، می‌تواند منبع قابل اعتمادی برای تامین سوخت باشد.

n

n

nسلولهای سوخت میکروبی مبدلهای انرژی هستند که ماده آلی را بطور مستقیم با استفاده از متابولیسم ریزموجودات زنده به برق تبدیل می‌کنند.

n

n

nبازده برق این سلولها نسبتا کوچک بوده و محققان در حال حاضر تنها توانسته‌اند سطوح کم انرژی را برای دوره‌های کوتاه مدت شارژ در مخازن ذخیره کنند.

n

n

nاگرچه آنها مدعی شده‌اند که این اولین بار است که دانشمندان توانسته‌اند بطور مستقیم باتری یک دستگاه مانند تلفن همراه را شارژ کنند که یک دستاورد چشمگیر است.

n

n

nبه باور محققان می‌توان این فناوری را در دستشویی برای جمع آوری ادرار و تولید برق کافی به منظور تامین نیروی دوش و روشنایی یا حداقل ریش‌تراش برقی نصب کرد.

n

n

nاین پژوهش در مجله Physical Chemistry Chemical Physics منتشر شده است.

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی نشان گذاری شده اند *