rnrnrn
زنان مخترع ايران در سطح خاورميانه رتبه اول را کسب کرده‌اند

زنان مخترع ايران در سطح خاورميانه رتبه اول را کسب کرده‌اند

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



زنان مخترع ايران در سطح خاورميانه رتبه اول را کسب کرده‌اندReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

nمشاور رئيس جمهور و رئيس مرکز امور زنان و خانواده گفت: رتبه زنان مخترع و مبتکر کشور در دنيا عدد ۱۵ است و زنان مخترع ايران در سطح خاورميانه رتبه اول را کسب کرده‌اند.


————————————-

nبه گزارش فارس، مريم مجتهدزاده لاريجاني، در همايش بانوان برگزيده صنعت، معدن و تجارت در ميان بانوان فعال اقتصادي، توليدي و تجاري گفت: در سالي که به نام توليد ملي از سوي مقام معظم رهبري نامگذاري شده است همواره نقش بانوان در توليد و خودکفايي بيشتر به چشم مي‌خورد.

n

nوي افزود: زنان جامعه ما برخلاف زنان ساير جوامع اروپايي و آمريکايي در تصميم سازي و تصميم‌گيري‌هاي کشور حضور فعالانه داشته بطوريکه حضور زن در کابينه دولت، مجلس و دستگاههاي اداري و وجود بانوان مدير در بخشهاي مختلف کشور گواه اين مدعا است.

n

nوي افزود : ما در کشور، بانوان خلاق، مبتکر ورزشکار، مخترع ، کارآفرين و خلاق بسياري در اقصي نقاط کشور وجود دارد، همچنين فرصت‌هاي برابري همپاي مردان از حيث آموزشي، بهداشتي و اشتغال برخلاف ساير کشورهاي اروپايي در ايران اسلامي بطور عين ديده مي‌شود.

n

nمجتهدزاده در بخش ديگري از سخنان خود گفت: حضور دختران در دانشگاه‌هاي کشورمان نسبت به پسران رقمي حدود ۶۰ به ۴۰ است که نيازمند سرمايه گذاري بيشتري از سوي مسئولين بر اين موضوع است،

n

nمشاور رئيس جمهوري خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامي شخصيت بانوان را احيا نموده و اعتماد به نفس حضور آنها را در مديريت کارخانه‌ها، ورزشگاه‌ها، دانشگاه‌ها و ساير مراکز تقويت نموده اند. به طوريکه وجود زنان مخترع و مبتکر کشور در مقايسه با ساير کشورهاي جهان عدد ۱۵ بوده و عدد ۱ را در سطح خاورميانه کسب نموده‌اند.

مطلب پیشنهادی:   فرآیند تجاری سازی کاتالیست‌ها نهادینه می‌شود

n

nرئيس مرکز امور زنان و خانواده در بيان مهمترين اقدامات انجام شده در حوزه زنان و خانواده در دولت‌هاي نهم و دهم گفت: در حوزه ساختاري و برنامه ريزي، مشاوره بانوان و خانواده براي وزرا تثبيت شد همچنين با تشکيل ستاد ملي زن و خانواده به رياست آقاي احمدي‌نژاد بسياري از لوايح و قوانين که براي تصويب شدن آنها نياز به تشکيل ستادي بود عملا انجام گرفت.

n

nمجتهد زاده در پايان گفت: غربالگري بيماري‌هاي خاص زنان، ورزش گروهي، برنامه‌هاي ارتقاء مردم نهاد، توسعه عفاف و حجاب، تعاملات بين‌المللي طي يک برنامه ريزي دقيق و منسجم علمي پنجساله به زودي به دستگاههاي اجرايي ابلاغ مي شود

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!