rnrnrn
ساخت اولین باتری با ضخامت کمتر از یک میلی متر + عکس

ساخت اولین باتری با ضخامت کمتر از یک میلی متر + عکس

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



ساخت اولین باتری با ضخامت کمتر از یک میلی متر + عکسReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:
n

n

n

n

n

nقدس آنلاین – محسن رنگیان: همان طور که می دانیم فن آوری جدید تولید باتری همیشه به طور امیدوار کننده ای در حال پیشرفت می باشد، اما هرگز کاملا قابل دسترس به نظر نمی رسد.

n

n

n

n

nبه گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، دانشگاه هاروارد با استفاده از روش چاپ ۳ بعدی موفق به ساخت میکروباتری های یون لیتیوم شده است که می تواند در صنایع مختلفی از جمله پزشکی استفاده شود


————————————-

n.

n

nشاید با وجود بزرگ بودن تلفن های همراه و سایر دستگاه های مصرف کننده برق مستقیم، استفاده از میکروباتری های گران، عاقلانه به نظر نرسد، اما در دیگر تجهیزات تا حد زیادی می توان از باتری های کوچک بهره مند شد.

n

nسنسورهای کوچک بر روی رایانه های قابل پوشیدن – مانند عینک گوگل – می تواند با اندازه کوچکتر، توان بالاتری را ارائه دهد. ایمپلنت های پزشکی می توانند با بهره گرفتن از این باتری ها کوچک تر شده و می تواند یک راه حل عملی تر به جای استفاده از باتری های با اندازه بزرگ و آزاردهنده در بدن بیمارباشد.

n

nبه منظور ایجاد یک باتری کوچک، تیمی از دانشگاه هاروارد و دانشگاه ایلینوی از یک چاپگر ۳ بعدی برای ایجاد قطعات کوچک الکترودهای باتری استفاده نمودند. هر الکترود، نازک تر از یک رشته موی انسان است. باتری از انواع استاندارد لیتیوم یون می باشد، در نتیجه، این باتری های کوچک تمام مزایا و معایب یون لیتیوم را نیز خواهند داشت.

مطلب پیشنهادی:   افزایش 20 درصدی ثبت اختراع در کشور

n

nچاپگر ۳ بعدی که توسط این تیم به کار گرفته شد، با استفاده از جوهر ویژه ای است که به صورت الکتروشیمیایی فعال و خیلی محکم به کاتد و آند، با پوشش از نازل چاپگر می چسبند.

n

nآند و کاتد شبیه الگویی مشابه با یک شانه مشترک چاپ می شوند، سپس ظرف و محلول الکترولیت، به عنوان نکات تکمیلی اضافه می شوند. باتری به طور کلی کمتر از یک میلی متر عرض خواهد داشت.

n

n

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!