rnrnrn
ساخت بازوهاي هيدروليك انتقال نفت به كشتي در كشور

ساخت بازوهاي هيدروليك انتقال نفت به كشتي در كشور

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



ساخت بازوهاي هيدروليك انتقال نفت به كشتي در كشورReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

n

nمحققان جهاد دانشگاهي موفق به طراحي و ساخت بازوهاي بارگيري هيدروليكي نفت شدند كه مي‌توانند نفت را از داخل لوله به كشتي انتقال دهند.

n

nدكتر قاضي مغربي كه در نشست خبري رييس و معاونان جهاد دانشگاهي سخن مي‌گفت، اظهار كرد:‌ با توجه به اين‌كه كشتي‌ها حتي در صورت ثابت شدن در كنار اسكله به واسطه‌ باد و حركت‌هاي جوي آب دچار تغيير سطح مي‌شوند، طراحي و ساخت اين بازوهاي بارگيري نفت كه در انحصار چند شركت اروپايي و آسيايي است مي‌تواند كاربردهاي مناسبي داشته باشد.


————————————-

n

nوي افزود: هم‌اكنون در حال ساخت اين بازوها براي شركت نفت و به ويژه اسكله‌ خارك هستيم و از آن جا كه ۹۰ درصد صادرات نفت ايران از اسكله خارك صورت مي‌گيرد، هر نوع سرمايه‌گذاري و تجهيز اين اسكله مي‌تواند مثمرثمر واقع شود.

n

nمعاون پژوهشي جهاد دانشگاهي در خصوص اين بازوهاي بارگيري خاطرنشان كرد: بازوهاي بارگيري، تجهيزاتي ايمن و سريع براي انتقال سيال به كشتي هستند كه از بخش‌هاي مختلفي مانند سيستم هيدروليك، سيستم كنترل الكتريكي، سيستم اعلان هشدار، مجموعه پايه، بازوي داخلي، مجموعه مفصل گردان، مجموعه پنتوگراف، مجموعه انتهاي بازوي بيروني و سيستم تخليه تشكيل شده است.

n

nوي در خصوص سيستم كنترل الكتريكي عنوان كرد: سيستم كنترل طراحي شده براي بازوهاي حركتي بر اساس سيستم Fail – safe بوده كه در صورت بروز هر گونه نقصي مانند قطع برق به صورت خودكار در وضعيت خلاص قرار گرفته و مي‌تواند به حالت ايمن خود برگردد.

مطلب پیشنهادی:   دفاع رييس‌جمهوري از پرداخت تسهيلات اشتغالزا به مردم

n

nقاضي مغربي افزود: پس از اتصال بازوهاي بارگيري به كشتي، سيستم كنترل به گونه‌اي طراحي شده كه بازوهاي بارگيري به طور ايمن در محدوده‌اي مجاز حركات كشتي را تعقيب كرده و در صورت خروج كشتي از محدوده مجاز باعث رهاسازي بازوهاي بارگيري از كشتي مي‌شود.

n

nمعاون پژوهشي جهاد دانشگاهي در پايان با بيان اين‌كه سيستم كنترل الكتريكي به كارگرفته شده داراي قابليت كنترل از روي كشتي بوده و حركت بازوها در شرايط عادي و اضطراري قابل كنترل است، در خصوص سيستم اعلان هشدار بازوهاي بارگيري نفت تصريح كرد: بازوهاي بارگيري با توجه به ابعاد طراحي داراي محدوديت‌هايي از نظر ناحيه حركتي بوده كه اين محدوديت حركت بازوها توسط ليميت سوئيچ‌هاي نصب شده كنترل و با توجه به موقعيت بازوهاي حركتي نسبت به محدوده مجاز سطح هشدارهاي مختلفي اعلان شده و سيستم كنترل با توجه به موقعيت بازوها عملكرد مناسب را انجام مي‌دهد كه در صورت بروز نقص در سيستم كنترل، اپراتور با توجه به سطح هشدار اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

n

nبه گزارش ايسنا، اين پروژه تحقيقاتي جهاد دانشگاهي با حمايت شركت ملي نفت ايران و شركت پايانه‌هاي نفتي ايران در حال انجام است.

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!