rnrnrn
ساخت دستگاهی برای بازیافت گاز هلیم و آرگون از سیستم‌های سرمایشی

ساخت دستگاهی برای بازیافت گاز هلیم و آرگون از سیستم‌های سرمایشی

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



ساخت دستگاهی برای بازیافت گاز هلیم و آرگون از سیستم‌های سرمایشیReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:
n

n

nپژوهشگران مرکز رشد علم و فناوری بافق دستگاهی ساختند که می تواند گاز آرگون و هلیم نشت شده از سیستم‌های سرمایشی صنعتی را جذب و بازیافت می‌کند.

n

n

n

n

nبه گزارش خبرنگار مهر، تولید روزافزون مبردها (مواد سرمازا) و گرم شدن کره زمین بر اثر آزاد شدن این نوع مبردها، استفاده از سیستم‌های سرمایشی برای سرد کردن محیط کار و همچنین استفاده از سیستم‌های سرمایشی قدرتمند برای حفظ مواد غذایی را به دنبال دارد


————————————-

n.

n

nدر حال حاضر در صنایع کشاورزی، پتروشیمی، شیلات و هواپیمایی از سیستم‌های سرمایشی استفاده می‌شود در حالی که این سیستم‌ها دارای گازهای مختلف هستند.

n

nدر صورتی که در سیکل موجود سیستم‌های سرمایشی کولر خودرو و یا سردخانه‌های مواد غذایی نشتی کوچکی رخ دهد و یا بر اثر تصادف بخش کندانسور که حاوی بیشترین گاز موجود در مدار خودرو که در قسمت جلوی خودرو قرار دارد، آسیب ببیند، رخدادهای ثانویه را درپی خواهد داشت.

n

nدر این راستا پژوهشگران مرکز رشد بافق پارک فناوری پزد سیستمی طراحی کردند که قادر است پس از تشخیص نشتی گازهای هلیم و آرگون از سیستم‌های سرمایشی با استفاده از سنسورهایی که طراحی شده گازهای متساعد شده را جذب می‌کند و عملیات بازیافت را در داخل مخزن پمپ قدرتی انجام می‌دهد. گاز بازیافت شده مجددا به مدار سیستم سرمایشی تزریق می‌شود و مدار دوباره شروع به کار می‌کند.

n

nاین سیستم قادر به بازيافت گازهای هلیم و آرگون و قابل نصب بر روی خودروها و تمام سیستم‌هایی است که با این گازها کار می‌کند.

مطلب پیشنهادی:   تهیه تصاویر سه بعدی بدون نیاز به دوربین دیجیتال

n

nطراحی این دستگاه در راستای جلوگیری از آلودگی محیط زیست به هنگام نشتی گاز در سیستم‌های خنک کننده، جلوگیری از خروج مقدار گاز باقی مانده در سیستم‌های خنک کننده به هنگام تعمیر و بازیابی آن و جلوگیری از هدر رفتن سرمایه‌های مالی برای وارد کردن غیر ضروری مبردهایی چون گاز هلیم و آرگون.

n

n

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!