rnrnrn
ساخت دستگاه تشخیص دود که آتش سوزی را پیامک می کند

ساخت دستگاه تشخیص دود که آتش سوزی را پیامک می کند

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



ساخت دستگاه تشخیص دود که آتش سوزی را پیامک می کندReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:
n

n

n

n

n

n

nیک شرکت متخصص در اتوماسیون خانگی دستگاه تشخیص دود را طراحی و ساخته است که در صورت مشاهده دود ناشی از احتراق در منزل، مورد را از طریق پیامک به کاربر خود گزارش می کند.دستگاه های تشخیص دود در خانه گاهی با بوی نان که هنگام گرم شدن می سوزد نیز فعال می شود به این معنا کاربر همواره باید یک حوله مرطوب چرخان در دست داشته باشد تا از بلند شدن صدای این دستگاه جلوگیری کند.

n

n

n

nاما شرکت "نست لب" (Nest Lab) در کالیفرنیا آمریکا به عنوان شرکتی که روی تجهیزات اتوماسیون خانگی کار می کند دستگاهی طراحی کرده که به تمام مشکلات پایان داده است


————————————-

n.

n

nصدای هشدار اولیه این دستگاه که "نست پروتکت" ( Nest Protect به معنای حفظ آشیانه) نام دارد با یک دست تکان دادن خاموش می شود در غیر این صورت این صدا به صدای هشدار سنتی دستگاه های تشخیص دود تشکیل می شود.

n

nاز سوی دیگر این دستگاه را می توان به تلفنهای هوشمند و یا تبلتها متصل کرد تا هنگامی که کاربر در خانه حضور ندارد و دود ناشی از سوختگی ایجاد می شود به کاربر پیامک ارسال کرده و دود در خانه را گزارش کند. اگر کاربر دستگاه های مختلفی در اتاقهای مختلف نصب کرده باشد دستگاه می تواند به طور خاص در پیامک خود به کاربر بگوید که دود در کدام اتاق شناسایی شده است.

مطلب پیشنهادی:   بد قولی بنیاد ملی نخبگان به برترین های روبوکاپ

n

n

n

nاز سوی دیگر این دستگاه طوری طراحی شده که می تواند خطرات ناشی از احتراق مونوکسیدن کربن را به  طور خاص گزارش کند.

n

nتونی فادل بنیانگذار شرکت نست لب و مدیر عامل این شرکت گفت: همه ما خاموش شدن دستگاه های تشخیص دود هنگام آشپزی و یا جستجوی شبانه برای یافتن منبع صدای بی وقفه تمام شدن باطری را تجربه کرده ایم. هرگاه صدای این دستگاه به صورت بی دلیل بلند می شود دیگر به آن اعتماد نداریم و باطری را برای خاموش کردن آن بیرون آورده و خودمان را در معرض خطر قرار می دهیم.

n

nمت راجر معاون بخش مهندسی این شرکت اعتقاد دارد که امنیت و تجهیزاتی که برای امنیت ساخته شده نباید آزار دهنده باشد. ما می خواستیم احساس تنفر مردم نسبت به این دستگاه ها را تغییر دهیم و امنیت در خانه ها حاکم کنیم.

n

nاین دستگاه دارای وای فای داخلی و یک فناوری بی سیم دیگر است که در صورت از کار افتادن زودتر فعال می شود از سوی دیگر یک باطری پشتیبان در صورت قطع شدن منبع انرژی در آن تعبیه شده است.

n

nاپلیکیشن این دستگاه تشخیص دود برای سیستم عاملهای اندروید و iOS در دسترس قرار گرفته و قرار است از ماه نوامبر با قیمت ۱۷۴ دلار به فروش برسد. این دستگاه در دو نوع ۲۳۰ ولت و دستگاه باطری عرضه خواهد شد

n

nمنبع خبرگزاری مهر

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!